בחירות 2019: ביום האחרון (שני) לקמפיינים של המפלגות הגדולות לפני שהציבור מגיע לקלפיות על מנת להכריע את זהותה של הממשלה הבאה, גבי אשכנזי, מראשי מפלגת כחול לבן, הגיע לתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM, ואמר: "מי שלא מצביע מאבד את הזכות לדבר על מדינת ישראל. אנחנו הולכים לבחירות על דמותה ואופייה של המדינה".

בני גנץ הודיע שתהיה שר הביטחון.
"אנחנו לא עסוקים בזה, אנחנו עסוקים בלקרוא לאנשים להצביע כי הבחירות האלה גורליות. הולכים לבחירות על דמותה ואופייה של מדינת ישראל. כל בחירות הן חשובות, אך אנחנו רואים את הפילוג, המחנאות, האלימות וההסתה. לצערי אנשים מתפנקים. מי שלא מצביע מאבד את הזכות לדבר על מדינת ישראל".
 
היו כמה פרסומים על אירועים בין ראש הממשלה למערכת הביטחון. הוא לא הודיע על כוונתו לספח אך הבקעה וכשפינו אותו מאשדוד רצה לצאת בתגובה חריגה אך מנעו זאת ממנו כי הוא נדרש לכנס את הקבינט.

"בתור מי שהיה רמטכ"ל כשנתניהו התחיל את הקדנציה ב-2009, הוא קיבל את חיזבאללה מורתע, את איו"ש מורתעת ועם גדר ההפרדה. כל שנותר לו לפתור הייתה הבעיה בעזה, שלא נפתרה אלא רק החמירה. איראן היום משתוללת בכל המזרח התיכון חרף כל הפעולות שבוצעו".
 
אתה התנגדת על תקיפה באיראן.
"היו כאן ראשי ממשלות שקיבלו החלטות נועזות חרף דעות שונות. גם כשאולמרט היה ראש הממשלה תקפנו את הכור בעיראק למרות התנגדותו של שר הביטחון. לנתניהו לא היה את האומץ לתת את ההוראה. אם הדרג המדיני היה נותן הוראה כזו – הדרג הצבאי היה מבצע. אני יכולתי לומר רק את המלצתי. ראש הממשלה יכול היה להראות מנהיגות ולדרוש לבצע. זה קרה בהתנתקות כשאריאל שרון התעקש".
 
ראש הממשלה צייץ שאם גבי אשכנזי היה בליכוד היית כבר בכלא.
"יכול להיות שנתניהו אוהב את הרמטכ"לים שלו בכלא. זה כנראה חלק מהלחץ והפחד שלו מהרמטכ"לים שכבר השתחררו".
 
גם שר הביטחון דיבר כך, הוא אמר שניסית לעשות לו פוטש.
"זה התגלה כעורבא פרח. נתניהו לעומת זאת נמצא כיום עם שלושה כתבי אישום בכפוף לשימוע".

 

נתניהו אומר שגנץ חילק תיקים גם לטיבי ואיימן עודה. 
"נתניהו חוזר ואומר שקרים ונושא אותם בגאון. אנחנו אמרנו שנעשה הבחנה בין המפלגות הערביות לציבור הערבי שהוא חלק ממדינת ישראל. אגב, נתניהו לפני ארבעה חודשים חבר לערבים כדי להפיל את הכנסת. אני מקווה שהציבור זוכר את המעשים ולא את הדיבורים".
 
איך יהיו לכם יותר תומכים?
"אין לאף אחד גוש ונתניהו עושה מאמץ אדיר כדי להשיג את 61 המנדטים. אני זוכר את שמיר יוצא מהכנסת שכשכהנא דיבר בעוד שנתניהו מנסה להכניס אותם לקואליציה כיום. הייתי אלוף כשנתניהו התחיל בשנת 1996. פתחו את מנהרות הכותל ואף אחד מאיתנו לא ידע על כך. זה הסתיים ב-17 הרוגים. זו שערורייה. לצערי נתניהו איבד את הבלמים. הבעיה היא שכולנו נמצאים ברכב הזה".
 
אם תהיה לכם הזדמנות להקים קואליציה וליברמן ידרוש להיות שר ביטחון, תסכים?
"ישראל לפני הכל. מה שחשוב זה להחליף את הממשלה הזאת. אנחנו מכוונים לממשלת אחדות. ליברמן הוא לחלוטין אחד השותפים שלה. זה הליך מעשי בתנאי שהמצביעים יצאו להצביע. מי שלא מצביע, מצביע לביבי. אנחנו חייבים לקבל את המנדט מהנשיא. על 80% מהבעיות בישראל רוב הציבור מסכים. הסיבה היחידה שאנחנו בבחירות נוספות כי נתניהו מעדיף את השיקול האישי שלו על הלאומי. אם היה דואג לאינטרס האישי שלו הוא היה מקדים את השימוע ולא את הבחירות, זאת אומרת אם הוא סבור שלא היה כלום כי אין כלום".
 
42% מהציבור חושבים שהוא מתאים להיות ראש ממשלה.
"אנחנו כאן כדי לשכנע. אתם משווים את הרקע של נתניהו לראשות הממשלה בתחילת דרכו לזה של גנץ. אנחנו מכוונים להיות המפלגה הגדולה".

אתה לא פוחד שהעבודה תמחק?
"אנחנו לא שותים אף אחד. מכונות השתייה שיש לנו כאן הן של אספרסו. מה שחשוב זה להחליף את השלטון. אנחנו צריכים למנוע את ממשלת ההלכה הצרה שמלאה בשחיתות עם אלמנטים גזעניים. אחרת תהיה כאן ישראל אחרת. צריך להגיד כל אלו שטסים לחו"ל בבחירות, שלא יופתעו שהתרחיש הזה יתממש והם ינחתו לישראל אחרת. מי שמעוניין במדינת ישראל כפי שאנחנו מכירים אותה – מדינה מכילה, יהודית ודמוקרטית חייב ללכת להצביע. על זה הבחירות. אם הוא רוצה להיות שם את סמוטריץ', רגב ובן גביר או את בני בוגי ויאיר".
 
אתה חושש מהתפרצות אלימה בקלפיות? אני שומע הרבה בז בנושא.
"התרחיש הזה סביר ביותר. אני רואה ממסעותיי בערי ישראל שהרוחות מתלהטות והיצרים מתלהטים. לצערי ראש הממשלה לא יצא בקולו להפסיק את זה. מדובר ביום חג לדמוקרטיה ויש לאפשר יכולת הצבעה לכולם. כשקוראים לציבור שלם שהוא רוצה להשמיד את ילדנו – מה האזרח מתרגם למטה. אף אחד מהרמטכ"לים לא ראה בציבור הערבי בישראל כאויב".