בלי בירה בעד הצבעה: היועץ המשפטי לממשלה התייחס הערב (שני) לעתירתה של תנועת ש"ס נגד עיריות תל אביב, ראשון לציון ושהם בעקבות קמפיין עידוד ההצבעה של שלוש העיריות, ואמר כי מדובר מתנת בחירות אסורה. היועמ"ש כתב בתשובתו, אותה הגיש לוועדת הבחירות המרכזית, כי על פי חוק, אסור לתת תמורה על מנת להשפיע על הצבעת בוחר, גם אם מדובר בעידוד הצבעה כללית. עוד הוסיף היועמ"ש כי "לחוק הרשויות המקומיות אוסר על מתן שוחד

על מנת להשפיע על בוחר להצביע, זאת גם אם השוחד הוא לעודד או להרפות ידיו של בוחר להצביע באופן כללי ולא למועמד או רשימה ספציפיים", תוך שהוא מצטט פסק דין שנתן שופט העליון לשעבר סלים ג'ובראן כשכיהן ביו"ר ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20, בשנת 2015.

שר הפנים אריה דרעי, התייחס לעתירה שהגישה תנועתו, וטען כי למעשה מנע מראש עיריית תל אביב רון חולדאי כתב אישום בכך שהגיש את העתירה לוועדת הבחירות, ולא חיכה שאזרח יגיש על כך תלונה למשטרה. "הם כבר עשו את הפרסומת, זה לא משהו תמים או מתמם, זה לא להרים את אחוז החסימה, זה קמפיין שעושה ראש עיריית תל אביב", טען דרעי בראיון לגלצ והוסיף, "כל הבארים היו לא כשרים חוץ מאחד, בריכות שפתוחות בשבת, הוא עושה הכל בצפון תל אביב, זה הכל כל כך שקוף, חבל שזה לקח כל כך הרבה זמן". 

"אם לא הייתי מגיש עתירה ומישהו היה מגיש תלונה למשטרה זה כתב אישום ברור. המדינה החילונית הזאת הצליחה להטריף מדינה שלמה - ראש עיר משתמש בכספי מסים וקורא להצביע בשביל תחבורה ציבורית בשבת", המשיך שר הפנים, "אני מודאג, הצביון היהודי של המדינה קורס לי מול העיניים, בטח שאני חרד, אני לא חרד על הכיסא שלי. בוא לא ניתמם, כמתחילים ואומרים תחבורה ציבורית חלקית בשבת, כשאומרים מרכולים, התחרות תגמור את כולם, גם עורכי דין יעבדו בשבת", הוסיף. 

כזכור, בימים האחרונים הודיעו שלוש העיריות פרסמו כי הן יעניקו הנחה במספר מוקדים לאזרחים שיוכיחו כי הם הצביעו בבחירות. בין השאר הבטיחו העיריות בקבוק בירה מוזל, כניסה למוסדות תרבות בעיר, כניסה לבריכות עירוניות והטבות נוספות. 

תגובות העיריות תפורסם עם קבלתן.