האם ישראל עומדת בפני משבר פוליטי נוסף והליכה לבחירות נוספות, בפעם השלישית בתוך שנה? על פי תוצאות מדגמי הטלוויזיה, אף גוש לא הצליח להשיג את 61 המנדטים הדרושים על מנת להרכיב ממשלה בבחירות שנערכו היום (שלישי). בכל המדגמים, כחול לבן היא המפלגה הגדולה ביותר ומקדימה את הליכוד. העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, שלאורך כל היום היו על סף אחוז החסימה, ותומכיהן חששו מפני היעלמותן, הצליחו בסופו של דבר להיכנס לכנסת. מנגד, עוצמה יהודית הגשימה את החששות של מחנה הימין, כשלא עברה את אחוז החסימה וככל הנראה בזבזה קולות לגוש כולו.



מדגם חדשות 13 מראה כי כחול לבן מובילה בשני מנדטים על פני הליכוד עם 32, בעוד מפלגתו של ראש הממשלה עם 30 בלבד. הרשימה המשותפת רושמת הישג שיא של 15 מנדטים. גם ש"ס יכולה להיות מרוצה עם 9 וישראל ביתנו של אביגדור ליברמן, שהוביל את ישראל לבחירות נוספות, עולה ל-8 מנדטים. יהדות התורה מגיעה ל-8 מנדטים, בעוד ימינה של איילת שקד עם 6 מנדטים בלבד. שתי מפלגות השמאל, המחנה הדמוקרטי והעבודה גשר, השיגו גם הן 6 מנדטים כל אחת.



לפי מדגם כאן 11, מתקיים תיקו 32 בין הליכוד לכחול לבן, הרשימה המשותפת עם 12 מנדטים, ישראל ביתנו עם 10, ש"ס וישראל ביתנו 9, יהדות התורה וימינה עם 7 והעבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי חוצות את אחוז החסימה עם 5 מנדטים. גם לפי סקר זה עוצמה יהודית לא חוצה את אחוז החסימה.



גם לפי מדגם חדשות 12, כחול לבן והליכוד עם 32 מנדטים. הרשימה המשותפת קיבלה על פי המדגם 13 מנדטים, ש"ס עם 9, יהדות התורה וימינה קיבלו שמונה מנדטים כל אחת, וכך גם ישראל ביתנו. העבודה והמחנה הדמוקרטי קיבלו כל אחת חמישה מנדטים, דבר שאומר שהן עברו את אחוז החסימה. 





החלוקה לגושים

על פי תוצאות המדגם של כאן 11, גוש ימין–חרדים מגיע ל-57 מנדטים בלבד. גוש מרכז–שמאל עומד על 55 מנדטים. ליברמן עם 8 מנדטים. בחדשות 12, החלוקה לגושים זהה. לעומת זאת, בחדשות 13 יש תמונה הפוכה, כאשר מחנה המרכז שמאל מגיע ל-58 מנדטים, בעוד מחנה הימין ללא ליברמן עם 54 מנדטים בלבד.