איתמר בן גביר, יו"ר עוצמה יהודית, שלא הצליחה להתקרב לאחוז החסימה, נמצא תחת מתקפה מצד גורמים בימין, שמאשימים אותו באובדן קולות קריטי לגוש הימין. בן גביר מצדו לא נשאר חייב ובראיון היום (רביעי) לניסים משעל וגיא פלג ב-103FM הוא טוען כי האחריות לכישלון היא על ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ושאר הגורמים שנלחמו לטענתו בעוצמה יהודית לאורך מערכת הבחירות. 





ניסים: רוצים להרוג אותך עכשיו עו"ד איתמר בן גביר
"מי רוצה להרוג אותי? כל אלו שהלכו על הראש שלי? אלו שדפקו לימין מנדטים וירו בנגמ"ש?"



גיא: להיפך הוקל לו כעת. הוא היה עף סף אחוז החסימה. תאר לך שלגוש הימין היו 57-58 מנדטים אז היו הולכים על הראש של בן גביר. הפעם גם בלי בן גביר אין לימין 61 מנדטים.
"זה ניתוח נכון. בוא נאמר את האמת. מי שצריך לעשות הבוקר חשבון נפש הוא ראש הממשלה נתניהו שהלך על הראש שלי. תראו איך גנץ חיבק וליטף את עמיר פרץ והמחנה הדמוקרטי ולעומת זאת נתניהו, בצעד חסר אחריות, פגע בי פעם אחר פעם. בשבוע האחרון אני הייתי הקמפיין שלו. צריך לזכור גם את סמוטריץ', איילת שקד ובנט היהירים שלא רצו שותפות, פגעו וירו בנגמ"ש".






גיא: הם ראו את מה שאתה התעקשת לא לראות והן הזהירו את המצביעים פן יקשיבו להבטחות השווא שלך וירדו לטמיון. וזה בדיוק מה שקרה.
"לא היה מצב בו אמרתי שאני לא רוצה חיבור. בפעם שעברה אנחנו הצלנו את הימין, עוצמה יהודית הכניסה את סמוטריץ' לכנסת ואת הרב רפי פרץ. עכשיו כולם יודעים מה סמוטריץ' שווה לבדו. למרות זאת – ניסינו לעשות לחיבור. מי שזרק אותנו ולא רצה זה לא אנחנו. עוד דבר שחשוב לומר נגד העיתונות המגזרית, ערוץ 7 ועמית סגל שפעם אחר פעם שפכו את דמינו ותדרכו נגדנו".



גיא: מה הפשר 'מתדרך נגדנו'? הוא אמר שאתם לא עוברים את אחוז החסימה וזה מה שקרה.
"אין לי משהו אישי נגדו. התקשורת הציונית דתית כל הזמן מדברת נגד התקשורת השמאלנית שלא הגונה. כעת הם עשו לנו את מה שהם טוענים כלפיכם".



ניסים: אם ראש הממשלה והימין רואים בכם מפלגה בעייתית. אולי הם צודקים?
"אולי הם מפחדים שהימין יהיה ימין?".



גיא: אולי ראש ממשלה במדינת ישראל לא יכול לחבק פעיל פוליטי כשבבית שלו תלויה תמונה של ברוך גולדשטיין, שהתגאה שתלש את הסמל של המכונית של רבין. בסוף ראש הממשלה אומר 'עד כאן' ואם כל הרצון שלו לשרוד – את זה הוא לא מוכן לחבק?
"זו דמגוגיה. הציבור בישראל לא קונה את השטויות האלה. הוא גילה שאני לא כזה קיצוני כמו שמנסים לצייר אותי".



ניסים: אתה סותר את עצמך. אם הציבור לא היה רואה בך קיצוני – היה נותן לך 4-5 מנדטים.
"אני חשוב שבאמצעים שהלכתי זה היה ממש דוד מול גוליית. עמדתי לבדי מול עשרות מיליונים בתקציב ליכוד וימינה. מול אתרי האינטרנט בציונות הדתית והגענו להישג אדיר".



גיא: מה הכוונה הישג אדיר? אתה נשמע כמו נבחרת ישראל. נתנו משחק ענק מול סלובניה אבל השאירו שם את הנקודות.
"שלא תבינו לא נכון. אני מאוכזב הבוקר. זה הישג אדיר יחסית לכמה שפגעו בנו ותקפו אותנו. הבעיה של ראש הממשלה לא הייתה התמונה, עובדה שבפעם הקודמת הוא דאג שאכנס לאיחוד מפלגות הימין. הוא פתאום זיהה שארבע מנדטים שלי ייכפו עליו להיות ימין אמיתי. הדרישה שלי הייתה להפציץ את חמאס ולא להיות שר כזה או אחר".



ניסים: רצית להיות שר המשפטים.
"הדרישה המרכזית שלי הייתה לעשות שינוי אמיתי במערכת המשפט. את זה הפוליטיקאים מימין לא באמת רוצים. איילת שקד הייתה ארבע שנים שרת משפטים שעשתה שינויים קוסמטיים בלבד".



ניסים: כלומר הוציאו אותך מחוץ למחנה.
"אני לא מחוץ למחנה של אף אחד".



גיא: הוא לא צריך להגיד את זה ניסים, זה כבר ברור כולם. איזו ממשלה תקום לדעתך?
"אני לא יודע מה יהיה. לצערי עשו הכל כדי שלא נצליח".



ניסים: אולי תפרוש מהחיים הפוליטיים?
"אנחנו כאן כדי להישאר. הציבור רוצה ימין אמיתי ואני מפנה את האשמה רק לראש הממשלה ובנט, שקד וסמוטריץ' שפגעו במחנה. כשאין אידאולוגיה – זה התוצאות".