ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קרא הבוקר (חמישי) ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, להיפגש עמו על מנת לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה. "אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר", אמר נתניהו, והוסיף: "אני קורא לך, בני, בוא ניפגש היום בכל שעה כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה".



השניים נפגשו באזכרה לציון 3 שנים למותו של נשיא המדינה לשעבר, שמעון פרס ז"ל, שם צולמו כשהם לוחצים ידיים, זאת ביוזמת הנשיא ראובן ריבלין. כבר קודם לכן דווח כי לשכת ראש הממשלה פנתה ללשכת בני גנץ לתיאום פגישה בארבע עיניים היום. 



בנאומו במהלך הטקס, אמר הנשיא ריבלין כי הוא תומך בממשלת אחדות: "אעשה כל שביכולתי על מנת למנוע מערכת בחירות נוספת. אך האחריות לכך מוטלת עליכם, נבחרי הציבור, ובפרט על העומדים בראש שתי המפלגות הגדולות. אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות רחבה ויציבה ואני מברך אותך אדוני ראש הממשלה על הצטרפותך הבוקר לקריאה זאת. זו קריאה חשובה". 


עוד אמר הנשיא כי "כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו, מה בכוונתם לעשות על מנת שנזכה לראות בכינונה של ממשלה בישראל, מהר ככל הניתן. מיד כשנבין את תמונת הקולות הסופית, על מנת לחתור להקמתה של ממשלה שתוכל לשוב ולשרת את מדינת ישראל ואת העם בישראל".
 
צילום: אסתי דזיובוב/TPS

 
בהמשך עלה לנאום ראש הממשלה נתניהו, וקרא שוב לממשלת אחדות: "אני מציע שניפגש בהקדם להקמת ממשלת אחדות רחבה של כל אלה שמאמינים בישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. אין שום סיבה שנלך לבחירות נוספות. אני נגד זה. ממשלת אחדות רחבה זו צו השעה. אני קורא לך בני - כמצוות הנשיא, הבה נפעל יחד כדי להביא גם הפעם את מדינת ישראל לחוף מבטחים". עם סיום דבריו ניגש ראש הממשלה לבני גנץ ולחץ לידו וטפח על כתפו. 

גורם בכחול לבן מסר בתגובה לדברי נתניהו כי "מדובר בתעלול יח"צני שנועד להסיח את הדעת מהעובדה שנתניהו הפסיד למעשה את הבחירות. כחול לבן מוכנה לממשלת אחדות בשיתוף הליכוד, אך לא תצטרף לממשלת אחדות שבראשה עומד ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום".

"אף אחד לא פוסל אף אחד"

אל הקריאה לממשלת אחדות הצטרפו הבוקר שר החינוך לשעבר, נפתלי בנט, ושר החינוך הנוכחי, הרב רפי פרץ. בנט טען כי "אף אחד לא פוסל אף אחד. העם הכריע אחדות", ופרץ כתב גם הוא כי "החברה הישראלית פצועה מהבחירות האחרונות וצריכה להתאחד כדי להבריא את הסשעים". 

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, קרא לבני גנץ "לשים את האגו בצד. פסילתו של נתניהו והשותפים הקואליציוניים שלנו כמוה כפסילה של חצי עם.
זהו מעשה לא דמוקרטי מצידך. בוא תעשה מעשה, תגלה אחריות ותענה לקריאתו של ראש הממשלה נתניהו. אל תגרור אותנו לבחירות בפעם השלישית". איילת שקד מסרה: "אני קוראת לגנץ להכניס למו"מ עם בלוק הימין ולהימנע מבחירות".

בתוך כך, בפעם השנייה מאז פרסום תוצאות האמת של הבחירות לכנסת ה-22, התכנסו הבוקר ראשי סיעות הימין לפגישה עם ראש הממשלה. בתום הפגישה חתמו ראשי מפלגות הימין על מסמך המצהיר: "מועמדנו לראשות הממשלה הוא בנימין נתניהו, ננהל מו״מ קואליציוני במשותף, אף מפלגה לא תיכנס לשום ממשלה מבלי כל יתר המפלגות".

גורם בסביבת נתניהו התייחס לחתימה על המסמך ואמר כי "מעתה יאמר בכל פורום, כולל הנשיא: 'סיעת הימין בעלת 55 מנדטים אומרת, ממליצה, עושה....
אין במתמטיקה אופציה לגנץ ולגרורותיו להקים ממשלה! רק סיעת הימין יכולה טכנית להקים ומי שלא יצטרף אליה יגרור חלילה לבחירות נוספות".





אמש הצהיר נתניהו כי בתום הפגישה עם ראשי סיעות הימין הוחלט "פה אחד" ללכת למשא ומתן להקמת ממשלה בראשותו. "לאחר הקמת הגוש, יש שתי אפשרויות - ממשלה בראשותי או ממשלה מסוכנת שנשענת על המפלגות הערביות ובעת הזו יותר מאי פעם בייחוד מול האתגרים על הפרק", אמר נתניהו בהצהרתו. כמו כן ראש הממשלה הודיע כי שינה את תוכניתו ולא יטוס לעצרת האו"ם בניו יורק בשבוע הבא. שר החוץ, ישראל כ"ץ ינאם באו"ם במקומו.