על רקע פנייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ בבקשה כי יקימו ביחד ממשלת אחדות, בכחול לבן הבהירו כי יעמדו בהבטחתם ולא יישבו עמו באותה ממשלה. יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה בתגובה בחשבון הפייסבוק שלו לנתניהו ואמר לו: "הפסק עם השטיקים, בוא נשב עם גנץ ונקים ממשלה".



"בזמן שתוצאות הבחירות מתחילות להתבהר, נתניהו החל לעבוד במרץ על הספין החדש שלו, שיוביל את מדינת ישראל לסיבוב בחירות נוסף במטרה להשיג 61 לממשלת החלומות שלו. לגוש שהקים נתניהו אין שום קשר לימין. מצד אחד מדובר בש"ס, מפלגה שנמנעה בהצבעה על הסכמי אוסלו, ומן הצד האחר, המשיחיים, השואפים להחזיר אותנו לתקופת ימי שאול המלך, דוד המלך ולחוקי התורה, ולהפוך את האוניברסיטאות לבתי ספר לנבואה. ונתניהו כמו נתניהו, שהחזיר את חברון לערפאת והצביע בעד ההתנתקות, הוא בטח לא ימין אלא סתם כדאיניק".



עוד כתב ליברמן, כי "יצירת גוש ההלכה של 55-56 ח"כים של הליכוד, המפלגות החרדיות והמשיחיים, והקריאה לבני גנץ להצטרף לממשלת אחדות עם הגוש, זה לא פחות מאחיזת עיניים ויצירת מצג שווא בשביל להכשיר את דעת הקהל לטובת סיבוב בחירות שלישי. נתניהו, שלא מוכן לקבל את הכרעת הבוחר ולהודות בכישלון שלו, נאחז בקרנות המזבח ומנסה לייצר תודעה, שכביכול "הליכוד" ניצחה בבחירות, קראה לממשלת אחדות וגנץ וליברמן הם שהכשילו את המהלך".  



 


"למעשה", כתב יו"ר ישראל ביתנו, "נתניהו עובד במקביל בשני ערוצים. מצד אחד, הוא מנסה להרדים את המערכת כאשר הוא קורא לאחדות, ומנגד ממשיך בניסיונות שלו לשכנע ח"כים ממפלגות אחרות להצטרף אליו ולגוש ההלכה שהקים אתמול, על מנת להשיג רוב של 61 מנדטים. במידה וייכשל בהשגת הרוב, הוא יפיל את האשמה להכשלת ממשלת האחדות על גנץ ועליי ויוביל את מדינת ישראל למערכת בחירות נוספת.  אני קורא פעם נוספת לראש הממשלה נתניהו להפסיק עם התרגילים הפוליטיים, השטיקים והטריקים. בוא נשב אתה, בני גנץ ואנוכי, ונקים ממשלה לאומית ליברלית רחבה למען עתידה של מדינת ישראל", כתב ליברמן.

מוקדם יותר גנץ התייחס למהלכיו של ראש הממשלה מאז פרסום התוצאות, והבהיר: "אני מעוניין להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי, שתבטא את רצון העם ואת הבטחותינו הבסיסיות לציבור. המו"מ יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. לא ניכנע לאף תכתיב. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים". 

נתניהו קרא לפני כן לגנץ להיפגש עמו על מנת לפעול להקמת ממשלת אחדות רחבה. "אין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה ככל האפשר", אמר נתניהו, והוסיף: "אני קורא לך, בני, בוא ניפגש היום בכל שעה כדי להניע את המהלך הזה שהוא צו השעה. העם מצפה מאיתנו, משנינו, שנגלה אחריות ושנפעל לשיתוף פעולה".