נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין יחל ביום ראשון את סבב ההתייעצויות עם כלל הסיעות שנבחרו לכנסת ולאחריו ימשיך בשיח עם המועמדים המומלצים על ידי הסיעות לקבלת המנדט להרכבת הממשלה, כך נמסר היום מבית הנשיא. סדר ההתייעצויות יהיה לפי גודלן של המפלגות, כאשר כחול לבן, לה צפוי מספר המושבים בגדול ביותר בכנסת, תהיה ראשונה, ואחריה הליכוד והרשימה המשותפת.



הנשיא קיבל את ההחלטה לאחר שיחת תיאום בנושא עם יו״ר ועדת הבחירות, השופט חנן מלצר מוקדם יותר היום, שעדכן אותו כי לא צפוי שינוי דרמטי במפת המנדטים עד לתום ספירת הקולות.
עוד נמסר מבית הנשיא כי בתום סבב ההתייעצויות האורך בדרך כלל כיומיים, וברקע הבקשות אשר יופנו אליו על ידי המערכת הפוליטית, יזמן הנשיא אליו במידת הצורך, את המועמדים הרלוונטיים להרכבת ממשלה כפי שיעלו מהמלצות כלל הסיעות.

 

כפי שהתבצע לראשונה בבחירות הקודמות, הנחה נשיא המדינה על העברת מפגשיו עם הסיעות השונות בשידור חי, בכל פלטפורמות המדיה השונות וזאת מתוך רצון לקדם שקיפות.



כזכור, על רקע פנייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ בבקשה כי יקימו ביחד ממשלת אחדות, בכחול לבן הבהירו כי יעמדו בהבטחתם ולא יישבו עמו באותה ממשלה. יו״ר מפלגת ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, פנה בתגובה בחשבון הפייסבוק שלו לנתניהו ואמר לו: "הפסק עם השטיקים, בוא נשב עם גנץ ונקים ממשלה".