חברי כנסת ממפלגת "דגל התורה", המפלגה חרדית -ליטאית שהיא חלק מיהדות התורה, מספרים בשיחות סגורות שהם מעוניינים לעשות עוד צעד רציני אל עבר ממשלת אחדות עם כחול לבן. או ככל הפחות, בכוונה להסיר עוד מחסום בדרכו של גוש הימין לאפשרות של הרכבת קואליציה. חברי הכנסת הליטאים מתכוונים להגיע למנהיגם הרוחני, הרב חיים קניבסקי ולבקש ממנו להסיר את הוטו שהוטל על-ידיו ועל-ידי רבנים נוספים על ח"כ יאיר לפיד.



סיבה נוספת ליוזמה היא, לדברי הגורמים בדגל התורה, רצון לתרום מקסימום להגברת הסיכויים להרכבת הקואליציה ולהסרת איום של עוד בחירות חוזרות.


"אף אחד לא רוצה ללכת לבחירות עם תוית של 'אתה מנעת הרכבת ממשלה'" - אומרים בסביבתם של הח"כים החרדים, " להערכתנו קיימת סבירות גבוהה שהרב קניבסקי יענה ליוזמה בחיוב".



מדגל התורה נמסר כי "נושא יאיר לפיד כלל לא הוזכר בפגישת חברי הכנסת במעונם של גדולי ישראל שליט"א". גורמים בסביבתו של ח"כ יאיר לפיד אמרו למעריב בתגובה :"זה לא הח"כים החרדים. זו בקשה של נתניהו כדי להקל עליו להעמיד פנים שההצעה שלו לממשלת אחדות עם כחול לבן היא רצינית. זאת כדי שליברמן יחשוב שנמכור אותו. לא יקרה. לא אמין".

הנשיא ראובן ריבלין יחל מחרתיים את סבב ההתייעצויות עם הסיעות שנבחרו לכנסת בטרם יחליט על מי להטיל את הרכבת הממשלה, זאת לאחר ששוחח עם יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, וקיבל את הסכמתו לכך. הסיעות השונות יופיעו בבית הנשיא על פי גודלן: ראשונה כחול לבן, שנייה הליכוד ואחריה הרשימה המשותפת. בבית הנשיא מקווים לסיים את מצעד המשלחות כבר ביום שני ולאחר מכן להזמין להתייעצות את המועמדים הרלוונטיים עצמם.
ביום רביעי הקרוב יקבל הנשיא את התוצאות הסופיות של הבחירות ואז יחליט אם לקיים סבב שיחות נוסף או להודיע על מי יטיל את הרכבת הממשלה.
 
לראש הממשלה בנימין נתניהו מובטחות המלצותיהם של 55 ח"כים של סיעות הימין בעוד שליו"ר כחול לבן בני גנץ מובטחות לפי שעה המלצות של 44 ח"כים של כחול לבן, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי. ראשי הרשימה המשותפת יקיימו התייעצויות כדי להחליט אם להמליץ על גנץ או להימנע מהמלצה. לפי הערכות, ליברמן ימליץ על גנץ.
 
ביוזמת ריבלין לחצו אתמול גנץ ונתניהו ידיים במהלך האזכרה לנשיא המנוח שמעון פרס ז"ל. באותו מעמד אמר ריבלין: "אני שומע היטב את הקולות הקוראים לכינונה של ממשלת אחדות - ממשלה רחבה ויציבה, ואני מברך אותך, אדוני ראש הממשלה, על הצטרפותך לקריאה זו. "האחריות מוטלת לפתחכם, נבחרי הציבור, ובמיוחד על ראשי המפלגות הגדולות. אזרחי ישראל אמרו את דברם - הם יצאו להצביע. כשיגיעו אלי בשבוע הבא נציגי הסיעות, הם יצטרכו להסביר לי ולציבור כולו מה בכוונתם לעשות כדי שנזכה לכינונה של ממשלה מהר ככל הניתן".

לאחר קריאתו של ראש הממשלה בנימן נתניהו להקים ממשלת אחדות בראשותו התכנסה כחול לבן והבהירה כי כפי שהבטיחה, היא לא תשב בממשלה עם נתניהו. בפתח דבריו אמר יו"ר המפלגה בני גנץ: "העם הכריע הכרעה ברורה - אחדות. כחול לבן ניצחה את הבחירות והיא המפלגה הגדולה ביותר". הוא התייחס למהלכיו של ראש הממשלה מאז פרסום התוצאות, בהם הבלוק שיצר עם מפלגות הימין והחרדים לקראת המו"מ, והבהיר: "אני מעוניין להקים ממשלת אחדות רחבה וליברלית בראשותי, שתבטא את רצון העם ואת הבטחותינו הבסיסיות לציבור. המו"מ יוכוון על ידי וינוהל באחריות ובשיקול דעת. לא ניכנע לאף תכתיב. כדי להקים ממשלת אחדות לא באים עם בלוקים פוליטיים".