"מקווה שלא יהיו בחירות שלישיות, אבל אם כן, לא אהיה בהן": לאחר מערכת בחירות מטלטלת, במרכזה, לראשונה כדמות מפתח עמד בין היתר יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר. השופט ספג ביקורת רבה מצד התקשורת והציבור, ובעלי האינטרס המפלגתי שהרכיבו את ועדת הבחירות המרכזית. הערב (שבת) התארח השופט בפגוש את העיתונות בקשת 12, ואמר: "מקווה שלא תהיה מערכת בחירות שלישית, אבל אם תהיה אני לא אשתתף בה בכל אופן".
 
בקשר לטענות הציבוריות על זיופים במערכת הבחירות אמר מלצר: "בפירוש לא היו דברים כאלו. ניסו לעשות דה-לגיטימציה של מערכת הבחירות, ולשמחתי זה פשוט לא נכון. ניסו להיטפל לדברים שקרו בשולי השוליים של הבחירות הקודמות, ואנחנו עשינו מאמצים במועד הזה כדי שלא יהיו טעויות בכלל גם בשולי השוליים. הציבור צריך להבין שבחירות הן ערך דמוקרטי, והן בסדר".
 
"הפעלנו סיירת טוהר הבחירות, הקמנו אותה מאפס בתוך שבועיים, שהחזיקה מצלמות כשרות שאנחנו סיפקנו, ולא כאלו של המפלגות", הוסיף שופט בית המשפט העליון. "תארו לעצמכם שאם הייתה תקלה, אירוע או חשד לזיוף היו מצלמים את זה מ-29 זוויות, כמספר המפלגות. הדבר הזה מוכיח את עצמו במהלך הבחירות, ההוכחה הכי טובה היא שבבחירות הללו אמרו שכתוצאה מערעור או מניסיון לערער על הלגיטימיות של הבחירות אחוז ההצבעה ירד, בפועל הוא עלה", הוסיף.

מצלמה נסתרת שנתפסה בקלפי. צילום: חד"ש-תע"ל

בנוגע לקלפיות שנפסלו, אמר מלצר: "הקפאנו 15 קלפיות ועד יום רביעי נבדוק אותן. טרם פסלנו אותן, הן מוקפאות. כל תלונה של ח"כ ביטן או של הציבור תיבדק. הפקנו לקחים. ועדת הבחירות שמורכבת מנציגי מפלגות ומצוות מקצועי הסכימה יחדיו על המתווה שלנו, אופוזיציה או קואליציה. חבר הכנסת ביטן שהוא מהליכוד, משה ארבל מש"ס, גיל סגל מכחול לבן וסמי ששוני ממפלגת העבודה יחד עם כל החברים בוועדת הבחירות, התעלו מעל השיקול המפלגתי ותמכו בשיקול הענייני של ועדת הבחירות. זו הקדמה לדברים ששמעתם על אחדות. אצלנו אחדות וממלכתיות היא בראש ובראשונה".
כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש להיפגש עם השופט מלצר במהלך מערכת הבחירות. "רה"מ רצה להיפגש איתי תחילה כראש רשימת הליכוד, ועל כך סירבתי, כאשר ידעתי וצפיתי שמיד לאחר בקשתו כראש מפלגה תבואנה פניות נוספות של ראשי רשימות נוספות. וכמובן באו. אז השבתי שאני לא הולך להיפגש עם אף ראש מפלגה כלשהי ביחידות, וכל מי שיש לו הצעות לשיפור יכול להעלות אותן על הכתב. אחרי ההצהרה הזו אף אחד לא הגיש הצעות כתובות, ולא ביקש להיפגש איתי ביחידות".
"במהלך הבחירות אכן הייתי תחת מתקפה", הצהיר מלצר. "אבל, מתוך ניסיון בתפקידים שיפוטיים העמדתי את החוק לנגד עיניי. בכל משפט יש צד אחד שפוסקים לטובתו והוא שמח, ויש צד שני שלא שמח מכך שפוסקים נגדו. הגישו עבורי בקשה לצו מניעה כנגד כל המתקפות הללו שטענו בהן שגנבו את הבחירות. אני מאמין גדול בחופש העיתונות, לכן לא הסכמתי להוצאת צו מניעה. אני האמנתי שברגע שהדברים גבלו באמת בהתקפות ופייק ניוז, הדרך היחידה להילחם בכך זה לפרסם את האמת. העיתונות עשתה תפקיד מצוין, כי נתתי לה אפשרות לעשות את עבודה. סמכתי על שיקולם של העיתונאים והעורכים".
על פסקת ההתגברות אמר מלצר: "בגלל שהדבר נושק לצד הפוליטי, אישרתי תשדירים שתומכים בפסקת ההתגברות. אך לדעתי, טוב לעם ישראל שהנושא הזה יורד מהפרק, יש חשיבות ברשות שופטת עצמאית ובלתי תלויה, בדיוק כמו בבחירות דמוקרטיות".