בכחול לבן משנים גישה ומעוניינים להיות השניים שמקבלים את המנדט מנשיא המדינה, ראובן ריבלין, להרכבת הממשלה, זאת לאחר שבמהלך הימים שחלפו מאז פרסום תוצאות הבחירות, היו מעוניינים בכחול לבן להיות הראשונים. הסיבה לכך הייתה הרצון לקבע את הניצחון במערכת הבחירות על פני הליכוד בראשות בנימין נתניהו, אך ההערכה כעת היא שהראשון שינסה להרכיב את הקואליציה ייכשל במשימתו והשני שיעשה זאת יגיע בעמדה נוחה יותר למשא ומתן. 



ההכרעה בנושא תהיה בסופו של דבר בידי נשיא המדינה, אך בכחול לבן בודקים אפשרות בה קולותיהם של שלושת חברי בל"ד ברשימה המשותפת, לא ייחשבו ככאלו שהצביעו בעד ההמלצה על גנץ כמועמד לראשות הממשלה, זאת לאור הביקורת החריפה שהביעו חברי בל"ד על ההחלטה ואף נמנעו בעקבות זאת מהגעה לבית הנשיא עם שאר חברי הרשימה המשותפת. במצב בו קולותיהם של חברי בל"ד אינם נספרים הרי שלבנימין נתניהו צפוי להיות רוב של 55 מול 54, במספר הממליצים לתפקיד ראש הממשלה. 



מבית הנשיא נמסר כי "מבחינתנו אנו סופרים את ההמלצה של הרשימה המשותפת לתמוך בבני גנץ כתמיכה של 13 חברי כנסת". גם ח"כ עודה הבהיר ללשכת הנשיא כי גם אם יש חילוקי דעות ברשימה המשותפת ההחלטה של הסיעה מחייבת את כולם.

לאחר דיונים רבים בנושא, חברי הרשימה המשותפת הגיעו הערב לבית הנשיא כשהם מחויבים להמליץ על בני גנץ להרכבת הממשלה על מנת ליצור גוש חוסם שימנע מנתניהו להקים קואליציה. "אנחנו הפכנו לקבוצה לא לגיטימית בפוליטיקה הישראלית. בעידן נתניהו הפכנו ללא לגיטימיים בפוליטיקה. אף אחד לא ייתן לנו את הלגיטימציה, אנחנו ניקח אותה", אמר יו"ר המפלגה ח"כ איימן עודה לנשיא ריבלין, "אנחנו עומדים על כתפיהם של אנשים גדולים. מי שהיה גוש חוסם בשנות ה-90, רצו להשפיע ואכן השפיעו. המצביעים הערבים רצה להחליף את השלטון במדינה. גם רוב הציבור הישראלי אמר את דברו - לא לשלטון בנימין נתניהו. אנחנו בדרך כלל לא ממליצים ולכן יש פן היסטורי במה שאנחנו עושים עכשיו. נמליץ על בני גנץ להרכיב את הממשלה הבאה".
בל"ד הוציאה הודעה לתקשורת והודיעה כי היא מתנגדת להמלצה על גנץ כמועמד להקמת הממשלה. חברי בל"ד הביעו בישיבות הרשימה המשותפת את דעתם שאין להמליץ על אף מועמד. הם אמרו ש"אין להמליץ על גנץ בשל עמדותיו הפוליטיות הימניות, שאינן שונות בהרבה מאלה של הליכוד, וכן בגלל ההיסטוריה הצבאית המדממת והתוקפנית שלו. גנץ מתכוון להקים ממשלת עם הליכוד וליברמן.  המלצה עליו היא המלצה על ממשלת אחדות, שהיא גרועה יותר ממשלת ימין".