יו"ר כחול לבן, בני גנץ ויו"ר מפלגת ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, נפגשו היום (שני) בתל אביב, לראשונה מאז הבחירות ביום שלישי. השניים פרסמו הודעה זהה לחלוטין לאחר הפגישה, בה נכתב כי "החלפנו דעות ורשמים. במידת הצורך נדבר שוב בהמשך".



בעקבות הפגישה, כתב יו"ר ישראל ביתנו בחשבון הפייסבוק שלו: "היום בצהריים נפגשתי עם יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ. זו הפעם הראשונה שאנו נפגשים לאחר הבחירות. לא היו פגישות מקדימות עם קוברינסקי או עם מישהו אחר לפני הפגישה היום. בתחילת הפגישה נכחו שורה של יועצים משני הצדדים, כולל הלל קוברינסקי, ובהמשך נועדנו בארבע עיניים. בפגישתנו חזרתי והבהרתי את מה שאמרתי מאז תחילת מערכת הבחירות. מבחינת "ישראל ביתנו" קיימת רק אופציה אחת על השולחן, והיא הקמת ממשלת אחדות של שלוש המפלגות: "ישראל ביתנו", "הליכוד" ו"כחול לבן".
לשמחתי שתי המפלגות הגדולות הפנימו שצו השעה מחייב הקמת ממשלת אחדות עם רוטציה על ראשות הממשלה. כל הויכוח כרגע נסוב סביב השאלה מי יכהן כראש ממשלה ראשון ומי שני. אני מקווה שהנשיא ריבלין יצליח לגשר בין הצדדים ותתקבל החלטה בסוגיה".

בנוסף גורמים בישראל ביתנו אמרו למעריב כי ליברמן דיבר עם יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין, זאת בעקבות היוזמה של מפלגת כחול לבן להדחת אדלשטיין מתפקידו מיד לאחר השבעת הכנסת ה-22. בשיחה ליברמן הבהיר כי כל עוד התמונה הכללית לא התבהרה, אין לישראל ביתנו שום עניין במהלך הדחתו של אדלשטיין מתפקיד יו"ר הכנסת. לכן בישראל ביתנו לא יתמכו במהלך נפרד לבחירת היו"ר החדש. כמו כן, פנו ליו"ר ישראל ביתנו גם ממפלגת כחול לבן, ביקשו לתמוך ביוזמתם וסורבו.



מוקדם יותר היום, עם תום סבב ההתייעצויות, שבסיומו התברר כי 55 מחברי המפלגות המליצו על בנימין נתניהו לראשות הממשלה, בעוד ש-54 המליצו על בני גנץ, זימן נשיא המדינה, ראובן ריבלין, את גנץ ונתניהו לפגישה בלשכתו הערב. זמן קצר לאחר מכן אישר נתניהו את הגעתו לפגישה, ובהמשך גם גנץ אישר את השתתפותו בה.



בני גנץ ואביגדור ליברמן. קרדיט: אלעד מלכא



הזימון מגיע, כאמור, לאחר שהליכוד, ימינה, יהדות התורה וש"ס המליצו על נתניהו לראשות הממשלה, בעוד שמנגד כחול-לבן, 10 חברי הרשימה המשותפת (ללא בל"ד), העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי המליצו על גנץ לתפקיד.



רה"מ אמר בישיבת סיעת הליכוד כי "אחדות היא צו השעה, וזה גם הצו הברור שהציבור נתן בבחירות האלה. בואו נדבר דוגרי. אנחנו רצינו להקים ממשלת ימין, אך לצערנו זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת. גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני, וגם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת. לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים היא ממשלת אחדות רחבה בינינו. הדרך היחידה להגיע לממשלה כזאת היא לשבת ולדבר. להגיע לאחדות ולפשרות בין המחנה הלאומי בראשותי שמאוחד כאיש אחד".



את דבריו חתם באומרו כי "צריך להגיע לאחדות, בלי פסילות. בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי. אם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה לישראל. זה מה שהעם מצפה מאיתנו". בתוך כך, הוא אמר כי "אין מגעים עם ליברמן, כולם מבינים את היעד שלו".