הפלונטר במערכת הפוליטית רק הולך ומתעצם על רקע סיום ההתייעצויות בבית הנשיא ופגישתם של ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ עם ראובן ריבלין. על פי דיווח שפורסם הערב (שני) בכאן 11, השר דודי אמסלם נשא נאום אמוציונלי ותקיף בישיבת סיעת הליכוד. כשהוא יושב לצד נתניהו אמסלם נזף בחברי סיעתו. "אם לא תתנו יד הספינה תשקע. למה אתם שותקים? לא יכול להיות שכולם לא מגבים את רה"מ, הרי אף אחד פה לא מתכננן להתמודד נגדו, ומי שכן יפסיד", תקף אמסלם. 



כזכור, בישיבת סיעת הליכוד היום חזר נתניהו על עמדתו בדבר הצורך להקים ממשלת אחדות. "רצינו להקים ממשלת ימין, אך לצערנו זה לא התאפשר כי לא קיבלנו מספיק מנדטים לעשות זאת", אמר.  "גנץ רצה להקים ממשלה מהצד השני.  גם הוא לא קיבל מספיק מנדטים לעשות זאת.  לכן הממשלה היחידה שאפשר להקים היא ממשלת אחדות רחבה בינינו.  הדרך היחידה להגיע לממשלה כזאת היא לשבת ולדבר.  צריך להגיע לאחדות. בלי פסילות, בלי חרמות, ביד מושטת לפיוס לאומי אמיתי. אם נדבר בראש פתוח ובנפש חפצה, נוכל להקים ממשלה טובה ורחבה לישראל".
 
במהלך הישיבה נשאל נתניהו אם מתקיימים מגעים כלשהם עם יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "לא שידועים לנו",  השיב. בתוך כך בליכוד מעריכים כי נתניהו עשוי לקבל ראשון את המנדט מהנשיא. לפי הצעתו של  לוין, "צריכים לקבל את המנדט, לבדוק היתכנות להרכבת הקואליציה ואם וכאשר יתברר כי המשימה  בלתי ניתנת  להשגה - להחזיר את המנדט לנשיא תוך ימים אחדים. זאת במטרה להעביר את המנדט לכחול לבן בהקדם האפשרי, בהנחה שגם גנץ יכשל במשימה".
 

גם נושא של ההדחה האפשרית של יו"ר  הכנסת הנוכחי, יולי אדלשטיין, עלה במהלך הדיון . מוקדם יותר  הבטיחו אנשי כחול לבן כי זה יהיה בין הצעדים הראשונים שהם מתכוונים לנקוט בהם מיד אחרי השבעת הכנסת ה-22. לדברי חברי סיעת הליכוד התקיימו מגעים עם ישראל ביתנו על מנת לגבש רוב נגד הדחת אדלשטיין ובישראל ביתנו נענו בחיוב. ליברמן גם שוחח עם אדלשטיין והבהיר כי כל עוד התמונה הכללית לא התבהרה, אין לישראל ביתנו שום עניין במהלך להדחתו.