יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט חנן מלצר, הגיש היום את תוצאות הבחירות הסופיות לנשיא המדינה ראובן ריבלין, זאת על רקע השינויים בתוצאות שהעניקו לליכוד מנדט נוסף על חשבון יהדות התורה. הוועדה אישרה את התוצאות ברוב של 19 תומכים מול 2 מתנגדים, שניהם נציגי יהדות התורה, שהצביעו במחאה נגד המנדט שהופחת להם. 

מלצר אמר בדבריו כי "היו ניסיונות לערער את הלגיטימיות של הבחירות. זה נעשה באמצעות העצמה מלאכותית של מקרים שהיו בשולי השוליים של הבחירות הקודמות. אבל במערכת הבחירות הזו נערכנו והפקנו לקחים".

צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"גם הסברתית נערכנו להדוף את המתקפה. הפעם זה הצליח. ביום הבחירות הפעלנו כמאה וחמישה אלף איש. זה המבצע האזרחי הכי גדול במדינת ישראל. זה שווה ערך למספר אוגדות בצה"ל", ציין מלצר, "גורם נוסף שנרתם להדיפת הדה-לגיטימציה היה הנשיא שבא אלינו ביום הבחירות עצמו. הוא הבין את הנושא בצורך בהחזרת האמון של הציבור במערכת הבחירות".
מלצר שלח מסר לנתניהו וטען כי הוא מצפה להתנצלות ממי שלטענתו ניסו לערער את לגיטימיות תוצאות הבחירות.  אני פונה בבקשה או משב את תשומת לבם שאם יש התנצלות, יש סיכוי לסליחה - והמבין יבין. אני מודיע מראש שמי שיבקש סליחה, אני אסלח לו". נשיא המדינה ריבלין הביע תקווה כי לא יהיה צורך בבחירות נוספות. "כעת, כשהסתיים סבב הבחירות השני, כולי בתקווה שלא תתקיים מערכת בחירות נוספת בזמן הקרוב אם כי אנו ריאלסטיים והדבר אפשרי".

 
ביהדות התורה ציינו כי הם שוקלים להגיש ערעור על התוצאות לאחר שנשלל מהם המנדט השמיני לטובת הליכוד. "יו"ר ועדת הבחירות השופט חנן מלצר כותב לקראת סיום דבריו אודות ההחלטה בעניין הכללת קלפיות שונות בתוצאות הבחירות : 'הקלפיות המפורטות בהחלטתי זו הן הקלפיות שהובאו בפני עד המועד האחרון לעריכת הסידורים המינהליים לצורך עמידה בהוראות סעיף 11 לחוק היסוד הנ"ל. עם פרסום התוצאות הסופיות, תקום הועדה מכיסאה, והסמכות לתקן את התוצאות לא תהיה עוד בידה. זהו סד הזמנים שהציב המחוקק, וממנו אין בידי לסטות. עם זאת, ככל שיתגלו לאחר מכן טעויות שיש בהן כדי לשנות עוד את תוצאות הבחירות שיפורסמו, או שיתבררו חס וחלילה מעשים פליליים נוספים לכאורה – בדין יש פתרונות אף לכך'. כלומר, ההחלטה שהתקבלה בסד זמנים קצר, פער הקולות המזערי והעובדה שיש חסר בנתונים חשובים כדי לקבוע את תוצאות הבחירות, מביאה אותנו לשקול את הגשת הערעור כאמור. אנו תקוה כי בעקבותיו תתברר האמת ונקבל את המנדט השמיני", אמרו בסיעת יהדות התורה.