מקורבים לראש הממשלה, בנימין נתניהו, תוקפים היום (רביעי) את יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ואומרים כי "כל מה שלפיד רוצה זה שגנץ לא יהיה ראש ממשלה ברוטציה עם נתניהו, ויעשה כל מה שהוא יכול למנוע זאת. אם גנץ רוצה להיות ראש ממשלה עליו לבוא לממשלת אחדות עם 54 או עם 38 או עם 21 מנדטים. כל מי שלא יבוא לממשלת האחדות יוכל למצוא מקום בחלקת מודחי האומה".



גורמים המזוהים עם מפלגת "יש עתיד" טוענים שבכחול לבן לא מוכנים לפשרות, כאשר במפלגה מתנגדים לממשלה שתכלול בתוכה את המפלגות החרדיות, אלא אם כן החרדים יסכימו להתפשר בשורה של נושאים בתחום דת ומדינה.



בתוך כך, בבית הנשיא נערכים להודעת ראובן ריבלין על הטלת המנדט להרכבת הממשלה עוד הערב, ככל הנראה על בנימין נתניהו, זאת על רקע חוסר ההתקדמות עד כה במגעים לממשלת אחדות. על פי גורמים בבית הנשיא, ריבלין אינו מעוניין בסחבת בתהליך. לדבריהם, המגעים להקמת ממשלת אחדות יוכלו להימשך גם לאחר ההחלטה להטיל את הרכבת הממשלה על אחד המועמדים.

הנשיא ריבלין בפגישה עם נתניהו וגנץ. צילום: חיים צח, לע"מ
הנשיא ריבלין בפגישה עם נתניהו וגנץ. צילום: חיים צח, לע"מ

כזכור, בתום סבב ההתייעצויות שקיים הנשיא עם נציגי הסיעות 55 המליצו על נתניהו 54 על גנץ. הנשיא צפוי להודיע הערב על הטלת המנדט על נתניהו אלא אם במהלך הפגישה הערב בשעה שש עם נתניהו וגנץ תהיה התקדמות דרמטית. בתוך כך, בשיחות הפנימיות בליכוד היום עולה האופציה של החזרת בזק של המנדט לנשיא, אם וכאשר ריבלין כבר הערב יטיל על נתניהו את הרכבת הממשלה.
קודם לכן טענו גורמים בכחול לבן: "יש הבדל גדול בין מה שנתניהו מוציא החוצה לתקשורת, על כך שהוא מנהל משא ומתן בשם כל 55 חברי הכנסת של גוש הימין, לבין מה שהיה בחדר הסגור בלשכת נשיא המדינה, שם הוא דיבר רק בשם הליכוד. המשא ומתן הוא קודם כל בין שתי המפלגות הגדולות ורק אחר כך אפשר יהיה להוסיף מפלגות קטנות משני הצדדים. ייתכן מאוד שההכרזות של נתניהו לאחר הפגישה נועדו להשיג שקט בתוך הגוש שלו".
בליכוד הגיבו בזעם ואמרו: "מטרתם של התדרוכים הכוזבים בתקשורת היא לזרוע פירוד במחנה הימין ולהכשיל את המאמצים להקמת ממשלת האחדות". ח"כ מיקי זוהר (ליכוד) אמר אתמול: "אנחנו לא רוצים לוותר על אף אחד בגוש הימין. בצד השני כנראה לא רוצים באחדות מאחר שהם דורשים מאיתנו לוותר על השותפים הטבעיים שלנו, אך זה לא יקרה".