אחדות, בינתיים רק בימין: ראשי מפלגות הימין סיכמו כי הבלוק שהוקם לאחר הבחירות יישמר, זאת לאחר שיחת עדכון בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיגי המפלגות שנערכה היום (רביעי). במהלך השיחה עדכן צוות המו"מ של הליכוד כי על פיצוץ המשא ומתן ע״י כחול לבן. השרים עדכנו שצוות המשא ומתן של כחול לבן ביטל את הפגישה כיוון ש"לפיד קיפל את גנץ במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות". לדבריהם, לפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ אלא רק בין גנץ לבינו. הוא מחזיק בגנץ כבן ערובה ולא מאפשר לו להקים ממשלת אחדות". מהפגישה נעדרו נפתלי בנט, שטען כי לוח הזמנים לא איפשר לו להגיע, ויו"ר, ש"ס אריה דרעי, שנועד עם נתניהו לפני כן בארבע עיניים במעונו בבלפור. את ש"ס ייצג בפגישת ראשי המפלגות השר לשעבר אריאל אטיאס. 



עוד נמסר מהליכוד כי ראש הממשלה בנימין נתניהו טרם החליט אם להחזיר את המנדט להרכבת הממשלה לנשיא המדינה והפגישה במשרד רה"מ הסתיימה ללא החלטה בעניין. עם זאת, מקורבים לראש הממשלה אמרו כי "אין טעם בלהחזיק את המנדט, צריך להחזיר אותו לנשיא. הכיוון הוא כנראה הבחירות". בפגישה נרשמה תמימות דעים לגבי החזרת המנדט, שרה"מ צריך לעשות זאת עד סוף השבוע. נתניהו הסכים ואמר שיחזיר בקרוב.


לפיד מחזיק בגנץ כבן ערובה ולא מאפשר לו להקים ממשלת אחדות״.


במהלך הישיבה עלתה השאלה, אם כדאי להזמין רשמית את יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, לפגישה עם נתניהו. ראש הממשלה היה זה ששאל את דעת המשתתפים. זאב אלקין, יריב לוין , איילת שקד ומשתתפים נוספים תמכו ברעיון, לא היו מתנגדים. עם זאת, כרגע הכיוון הזה תקוע, ולהערכת הגורמים בבלוק הימין, לא תהיה התקדמות עד שכחול לבן לא יחזירו את המנדט לנשיא גם הם. לדבריהם, כאשר המערכת תגיע לישורת האחרונה, כלומר, ל-21 ימים האחרונים לניסיונות להקים קואליציה, אז הצדדים עשויים להתפשר. עוד אמרו הגורמים, כי החרדים רומזים כי הם מוכנים להתפשר עם ליברמן בכמה תחומים, כולל נוסחת חוק הגיוס ודברים נוספים, אבל זה יכול לקרות רק אם יהיה מו"מ עם ישראל ביתנו ולא בשלב הנוכחי.



כזכור, אתמול הודיעה כחול לבן על ביטול פגישת צוותי המשא ומתן שנועדה להבוקר וכן של הפגישה בין נתניהו לבני גנץ שנועדה להערב. בהודעה מטעם כחול לבן נמסר אמש כי "עם צאת חג ראש השנה, שוחחו ראשי צוותי המו״מ מטעם סיעת כחול לבן וסיעת הליכוד, ד״ר יורם טורבוביץ והשר יריב לוין. סיעת כחול לבן הודיעה כי בשלב זה לא בשלו תנאי הסף לקיום מפגש יעיל נוסף של צוותי המו״מ, ולכן מחר יום רביעי לא יתקיים מפגש כזה. לפי העניין והצורך יתקיים מפגש בהמשך השבוע או בשבוע הבא".



"עוד נמסר בשיחה", הוסיפו במפלגה שזכתה במספר המנדטים הגדול ביותר בבחירות האחרונות, "כי באופן טבעי בנסיבות אלה, אין מקום לקיים כעת מפגש בין שני ראשי המפלגות, בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו".



בליכוד מיהרו להגיב ומסרו כי "בליכוד נדהמו מהחלטת כחול לבן לפוצץ את המשא ומתן ולבטל את הפגישות בין ראש הממשלה נתניהו לגנץ ואת הפגישה המקדימה בין צוותי המו״מ שנקבעה למחר. כחול לבן החליטה להפסיק את המשא ומתן לאחדות וללכת לבחירות - הכל בגלל שיאיר לפיד לא מוכן להסכים לרוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק לרוטציה בינו לבין גנץ. ראש הממשלה נתניהו שב וקורא לבני גנץ לגלות אחריות, למנוע בחירות ולהיפגש עימו מחר כמתוכנן".



בליכוד הוסיפו: "גנץ עצמו הציע בערב החג בשיחה עם ראש הממשלה שצוותי המו״מ יפגשו לפני פגישתם. ברור שלפיד קיפל אותו במהלך החג במטרה לגרור את המדינה לבחירות, הכל בגלל שלפיד לא רוצה רוטציה בין נתניהו לגנץ, אלא רק בינו לבין גנץ".