יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסץ משה גפני מיהדות התורה, התראיין בוקר (שישי) לניסים משעל ב-103FM והתייחס לסיוכיים להרכבת ממשלה: "עובדתית אנחנו במבוי סתום. אנחנו רואים את המשא ומתן בין הליכוד לכחול לבן ומבינים שאין לזה שום משמעות. לו עכשיו היינו צריך להחליט היינו יוצאים לבחירות, שזה אסון כלכלי אבל זו תמונת המצב כרגע. אני מניח שזה לא יישאר כך ושככל שינקפו הימים ואם אכן גנץ לא יצליח להרכריב ממשלה, יהיו עוד 21 יום ואז בתום המועד הזה נלך לבחירות, מה שאף אחד לא רוצה, לכן אני מניח שימצא איזה פתרון שאני עדיין לא יודע לצביע עליו".



פתרון שמבוסס על מה?
"פתרון שמבוסס על זה שיש שינוי בין הגושים. אנשים שבימים רגילים לא היו הולכים לקואליציה מסוימת, ברגע שיש איום של בחירות שאף אחד לא רוצה אז ישנו את דעתם".



למשל שאתם החרדים תצטרפו לקואליציה עם בני גנץ?
"יכול להיות שמישהו שנמצא עם בני גנץ יחבור לקואליציה עם נתניהו. מבחינתו, אני לא רואה כרגע שינוי בעניין הזה, אנחנו עם נתניהו אנחנו באותו גוש. המוצא הוא שאו שיהיה בחירות או האפשרות שיכול להיות שיקומו חברי כנסת או מפלגות ויצטרפו לממשלה שבימים רגילים לא היו מצטרפים אליה. ככל הנראה אנחנו לא נצטרף לבני גנץ".



אתה אומר שכולם יצטרכו להתפשר כדי לא ללכת לבחירות.
"יכול להיות שיש דברים שהם שנויים במחלוקת שיתקבלו בהחלטה משותפת בקואליציה משותפת שידחו את הדיון בעניין הזה נניח לעוד שנה.



בוא נדבר על חוק הגיוס. תהיו מוכנים להתפשר?

"התפשרנו מכאן ועד להודעה חדשה. אני ויתרתי עד עכשיו, הסכמנו לחוק הזה באופן כזה שיעשו אותו כמו שעושים חוק נורמלי".

אתם לא מוכנים להתפשר.

"אנחנו התפשרנו".

על מה?
"אני לא נכנס לפרטים, כולם יודעים את המציאות שקיבלנו את בנציגות החרדית ביקורת ואנחנו לא הולכים יותר בעניין הזה".

אז אתה אומר שלקראת הסוף כולם צריכים להתפשר חוץ מהחרדים.
"לא אמרתי את זה, דיברת על הגיוס לא על החרדים".

תהיה מוכן לתחבורה ציבורית בשבת? שם תתפשר?
"אנחנו יכולים להחליט שיש דברים שבקואליציה רגילה היינו דורשים, שהיות והיתה פגיעה בסטטוס קוו יכול להיות שנדחה את זה. ליברמן הוא לא בעל הבית של המדינה, 70 שנה היה סטטוס קוו מסוים שהלך ונשחק לרעת הנושאים היהודים שיש במדינה, עכשיו אני צריך לתת לחוטא הנשכר הזה עוד דברים. עם כל הכבוד שהוא יוותר. ליברמן הוא לא חזות הכל".

המספרים מדברים בעד עצמם.
"שיקח אחריות, האיש ערק מגוש הימין, שיבוא ויגיד מה הוא רוצה. חוק הגיוס היתה התפשרות שלנו, לא רוצים אז לא. מספיק שאני אומר שאני אסכים לשבת ליד השולחן אם יציעו לנו ולראות אם אפשר לשנות דברים, עכשיו אף אחד לא מציע לנו. יגיע השלב הזה שסכנת הבחירות תרחף מעל ראשנו אני מעריך שנשב, כרגע זה לא קורה, מי שמייצג אותנו זה הליכוד".

הלוק גורם למבוי הסתום הזה.
"אנחנו הולכים עם נתניהו לאורך השנים, לטוב או לרע. להתחיל משא ומתן עם יאיר לפיד באופן כזה שאנחנו עומדים כל אחד לדרכו, זה יחליש אותנו ויחזק את יאיר לפיד. המצע שלו והדרך שלו היא הפוכה מהדרך שלנו, אנחנו לא מעוניינים להיות איתו והוא לא מעוניין להיות איתנו. לא צריך להדביק לנו חרמות, אני מדבר איתו אבל לא אשב איתו בקואליציה".

מהסקר שלנו עולה כי 52 אחוזים מהציבור יאשימו את נתניהו אם יתקיימו בחירות נוספות.
"אני לא חושב שהוא אשם אך אם אכן דעת הקהל תהיה כך, זהו נזק גדול לגוש הימין, ובעיקר לליכוד".

מה אתה חושב בתור יושב ראש ועדת הכספים על מצב מערכת הבריאות?
"ניהלתי מלחמה עם אגף התקציבים בשבועות האחרונים להביא אישורים למשרדים השונים והצלחתי בזה. גם למערכת הבריאות".