חילופי האשמות בין נתניהו לגנץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו תקף היום (שישי) את יו"ר כחול לבן בני גנץ והאשים אותו בגרירת ישראל לבחירות נוספות, בעת שהאיום האיראני מתגבר. "בני גנץ משתמש בכל תירוץ כדי שלא להקים את הממשלה שאזרחי ישראל רוצים: ממשלת אחדות לאומית", האשים נתניהו והוסיף כי "בעוד הליכוד הסכים לוויתורים רבים כדי להקים ממשלה, גנץ עוד לא מוכן לדון במתווה הנשיא. גנץ גורר את ישראל לבחירות מיותרות בזמן שישראל זקוקה לממשלת אחדות חזקה מול איראן שמסכנת את קיומנו".

מוקדם יותר פרסם גנץ פוסט בפייסבוק שלו, בו הוא עדכן את הציבור במגעים הקואליציוניים ותלה את האשם בכישלון המגעים בנתניהו: "אנו בוחנים חלופות נוספות להקמת ממשלה במידה והמשא ומתן מול הליכוד לא יבשיל. מטבע הדברים, יש דברים שנעשים בחדרי חדרים ואין באפשרותי להרחיב על כך בשלב זה אך נעשה הכל בכדי להרכיב ממשלה ולמנוע בחירות נוספות יקרות ומיותרות. צוותי המשא ומתן שלנו ושל הליכוד נפגשו מספר פעמים. אני באופן אישי נועדתי עם נתניהו פעמיים. לצערי הרב, אני חושש שבליכוד לא מעוניינים להגיע להסכם אמיתי כפי שמתחייב מתוצאות הבחירות".
 
עוד כתב כי: "בימים האחרונים, קיים צוות המו"מ של כחול לבן מפגשים עם ישראל ביתנו, העבודה-גשר והמחנה הדמוקרטי, והתקדמנו בלא מעט סוגיות. הגענו לסיכום עם ישראל ביתנו בנוגע לסוגיות תקציביות משמעותיות: בתקציב הקרוב תבוצע העלאת הקצבה לקשיש לגובה של 70% משכר המינימום ולא תהיה פגיעה במתווה העלאת קצבאות הנכים. זהו חלק מתפיסת עולמנו של אחריות כלכלית לצד שינוי סדרי העדיפויות. גם עם מפלגת העבודה חלה התקדמות".


מאז הסתיימה ספירת הקולות בסיבוב השני של הבחירות, מתריעים פוליטיקאים רבים כי סבב שלישי הוא תרחיש סביר מאוד. ככל שחולף הזמן שבו ראשי המפלגות פועלים להרכיב ממשלה, נראה כי שעון החול של הכנסת ה־22 הולך ואוזל, וכי תרחיש השיבה לקלפיות הופך ריאלי מיום ליום. כך, לפחות, סבור מרבית הציבור הישראלי, זאת על פי סקר שקיים מכון 'מאגר מוחות', בראשות פרופ' יצחק כ”ץ, ופורסם בתכניתו של ניסים משעל ב־103fm.

ומה צפוי לקרות בפועל? מחישוב הנתונים עולה כי 57 אחוזים מהמשיבים מעריכים כי בתקופה הקרובה יתקיימו בישראל בחירות חוזרות. 43 האחוזים הנותרים סבורים כי תוקם ממשלת אחדות. שני שלישים מבעלי הדעה שהשיבו לסוקרים מעדיפים ממשלת אחדות לאומית על פני הליכה לבחירות חוזרות. השאר, 34 אחוזים, יעדיפו בחירות שלישיות.