חברי הליכוד הוכיחו בפריימריז שנערו אתמול שהם לא מקבלים הוראו למי להצביע, כפי שניתן לראות מההצלחה של גדעון סער, למרות שראש הממשלה בנימין נתניהו פעל נגדו בגלוי. פרשן מעריב, בן כספית, התראיין לענת דוידוב וינון מגל ב-103FM, ואמר כי "הדבר העיקרי הוא שבניגוד למה שחשבתי, יש בליכוד ובקרב המתפקדים יש רצון חופשי למרות קבלני הקולות. יש יכולת להבדיל ויש גם טעם טוב. המסע המטורלל לחיסולו של גדעון סער השיג תוצאה הפוכה לגמרי. גאולה וגדעון יכולים לשלוח זר ענק לבלפור. אלמלא ביבי הוא היה מקום ראשון, זה ברור, הוא הצליח לעשות לו נזק אך הוא בחמישייה הראשונה. מהרגע שסער הודיע שהוא חוזר נפתח אחריו ג'יהאד באוויר בים וביבשה. בשבוע האחרון היה סבב שיחות טלפון של ראש הממשלה עצמו, לא היה דבר כזה".



ינון: אני חושב שזה שביבי הוריד אותו מהמקום הראשון זו הצלחה. אם סער היה במקום הראשון זה היה מציב אותו במקום אחר מול ביבי.
"אני חושב שאתה טועה. במאבק הירושה נתניהו העצים אותו מאוד והפך אותו לפרסונה. אם הממשלה הבאה תקום סער לא יקבל תיק בכיר אך גדעון קיבל העצמה. הוא היה המבוגר האחראי של האירוע הוא ניהל את המאבק בשיקול דעת יחסי. בהתחלה ניסו לייאש אותו כדי לא יתמודד, אך כך המטרה הייתה רק לא העשייה הראשונה, רק לא החמישייה הראשונה וכעת המטרה הייתה רק לא ראשון".



ינון: אתה חושב שנתניהו שיקר בדבריו שדיבר על הניסיון של סער להשתלט על הליכוד במידה ויוגש נגד רה"מ כתב אישום?
"חד משמעית כן. נתניהו אמר שהוא שמע את הדברים מסביבת הנשיא, אחר כך מגורמים בקואליציה, שיביא אחד שיספר. כל חברי העיתונאים חיפשו מישהו שיאמר בחצי פה אך אין אחד. רובי ריבלין הוא לא פרטנר לדבר הזה".



ענת: מילה על יולי אדלשטיין שלקח מקום שני?
"הוא שם כדי להישאר. גם גלעד ארדן שקיבל מקום גבוה למרות תיק שהיה בית קברות".



ינון: רגב הגיעה רק למקום החמישי
"בפעם הקודמת רגב סיימה בתמיכת גדעון סער רביעית. אחרי ארבע שנות ליקוקים היא גמרה חמישית. אני חושב שהמתפקדים אמרו את דברם. הליכודניקים בחרו רשימה מצוינת והעיפו את כל הליצנים והביריוניים. זו רשימת כבוד, אחרי התקלה של הפעם הקודמת סוף סוף יש כאן מפלגת שלטון. אז חשבו שמקום 30 לא ייכנס. סוף סוף התייחסו לזה ברצינות".



ינון: בדקת את העשירייה השלישית עכשיו?
"במחוזות יש לנתניהו לא מעט כישלונות כולל דוד שרן. נעשתה כאן חוכמת ההמונים בשיקול דעת. האנשים החליטו להביא לעצמם רשימה טובה".





ינון: מילה על גנץ בנוגע להתנתקות?
"הדברים שאמר על ההתנתקות אינם דרמטיים. הוא הבהיר שההתנתקות נעשתה בצעד דמוקרטי ממלכתי".



ינון: הוא אמר שצריך לממש את הלקחים ולממש אותם במקומות אחרים. למה הוא מתכוון? לאחר מכן הוא הבהיר שלא יעשה צעדים חד צדדים.
"הטעות של גנץ לדעתי זה לא מה שאמר אלא העובדה שהוא מתראיין לעיתון מסוים. אני מציע שיעשה מסיבת עיתונאים ויענה על שאלות. הוא יכול לצאת מזה בחתיכה אחת".