שלושה שבועות ויומיים עברו בין הכרזת המפלגה של בני גנץ חוסן לישראל בגני התערוכה, לבין אירוע השקת רשימת "כחול לבן" בראשות גנץ ויאיר לפיד. בעוד השקת מפלגת חוסן לישראל הייתה נראית כמו השקת מוצר מהוקצעת, באולם גדול עם מצלמת רחף והרבה טקס בישבן, אמש, הרשימה החדשה הייתה נראית רצינית יותר, מבינה את גודל השעה. בחדר צדדי, עם תקרה נמוכה, עמדו ארבעה גברים והכריזו שהם הולכים על כל הקופה.
מי שגרף את מלוא התשואות על הבמה היה יאיר לפיד ודי היה ברור כי בסוף מדובר כאן בהפקה של אנשי "יש עתיד", שידעו להציב את נבחרת הצעירים שירימו בכל פעם שמזכירים את עור המפלגה המתאחדת. גנץ היה נראה משוחרר הרבה יותר מההופעה הראשונה ההיא בה הוא נצמד לטלפרומטר כילד שלומד שחייה ונצמד לקיר לתמיכה. הנוכחות לצידו של לפיד, המיומן בעמידה מול קהל ומצלמה, לא גרעה ממנו ונראה היה כי הוקל לו שמעמסת השלטון העתידית אינה רק על כתפיו.
עקב אכילס של האיחוד, הרוטציה בין גנץ ללפיד, נשאר מחוץ להצהרה החגיגית. נראה כי גם הם מבינים כי זה לא נושא שיהיה קל לשווק לציבור הישראלי ואולי כדאי ליהנות מהמומנטום לפני שנכנסים למה שכינה ברי"ש גרונית ח"כ איתן כבל, הפרוצדורה. כנהוג בימינו לא הייתה כניסה לפרטים אלא בעיקר ססמאות על טיפול בחינוך, בבריאות, ובתחבורה. לא איך אלא רק מה. "נטפל בהכל, סמכו עלינו" זה טוב לתחילת קמפיין אבל בהמשך הדרכים יצטרכו להיות יותר מפורטות כדי שאנשים שמבקשים תשובות גם יקבלו אותן.


מנגנון ארבע-ראשי
 
האס של הערב היה ללא ספק הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי. האיש שאליו נשואות העיניים כמי שיכול במו ידיו והבל פיו להוביל שני מנדטים (זה כל מה שצריך) מגוש הימין אל המרכז ואל "כחול לבן". אשכנזי, לא איש של מילים, סיכם בהתרגשות "זה סיפור על אנשים ששמו את הממלכה לפני המלוכה. אני מאמין בכם, אני מאמין במשימה שלנו, ואין לי ספק שנצליח. אני בעיקר מאמין במעשים ופחות במילים". 
אמונה זה חשוב וזה טוב לקמפיין, אבל החברים ב"כחול לבן" צריכים לחשוב גם על היום שאחרי. איך המנגנון הארבע-ראשי הזה יעבוד ויתפקד מול חקיקה שנויה במחלוקת? לא בין קואליציה לאופוזיציה אלא בין מרכיבי הרשימה לבין עצמם. מי נותן את המילה האחרונה? כמה פעמים יכול אחד מהם לדרוש חקיקה שקרובה ללבו עד שהאחרים יתחילו להתרגז? ובשאלה הגדולה. והיה ואכן ירכיבו את הממשלה ותהיה אפילו הזדמנות מדינית על בסיס תכנית טראמפ, איפה זה שם את יעל גרמן מול צבי האוזר או את עפר שלח מול יועז הנדל? מי יקבע? שאלות רבות כרגע ללא מענה.
השקת הרשימה החדשה אתמול הפיחה רוח חיים בבחירות בכלל ובמרכז בפרט. אבל הדרך עבור החבורה עוד ארוכה וכעת נותר לשמור על המומנטום של "סקרי האופוריה" עד ה-9 באפריל, ולהתחיל להתנהג כמו נתניהו ולתכנן ולהשקיע בשאלה, כבר עכשיו, איך תראה הקואליציה הבאה שלהם.