מצב הדמוקרטיה בישראל דומה למצבו של חולה במצב קשה, הזקוק בדחיפות להשתלה, אך מסרב בתוקף לחבר אליו איבר חיוני – משום שהוא מתייחס אליו כאל גוף זר. האיבר הזה מנסה שוב ושוב להתחבר, אך נדחה על הסף, עד שהחולה נפטר לאחר שכל מערכות גופו קורסות. רק קרוביו מבינים שהם לא נלחמו דיים כדי למנוע ממנו להתאבד.
 
בעיית ההסתה נגד הערבים היא בעיקר של היהודים. משום שכאשר הרוב השפוי ממלא פיו מים, גם הוא ימצא את עצמו בעוד כמה שנים מחוץ לקונצנזוס. כבר כיום, כל מי שחושב אחרת, מתויג כשמאל ומואשם בבגידה.
 
רותם סלע הביעה עמדה בסוגיה פוליטית, ובניגוד לאחרים עמדה בגבורה ראויה לשבח על דעתה אל מול צונאמי התגובות הקשות והמכוערות. את המגיבים הוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו בכבודו ובעצמו, שהתפנה מכל העניינים הבוערים כדי להזכיר לסלע את חוק הלאום.
 

מנגד היא קיבלה רוח גבית מהכוכבת הישראלית הבינלאומית גל גדות, שגם היא ראתה משם מה שרוב הציבור היהודי לא מעוניין לראות מכאן. תמיכה חשובה הגיעה אתמול מצידו של נשיא המדינה ראובן ריבלין, איש ליכוד בכל רמ״ח איבריו. הוא אמר כי “חובה לזכור שמדינת ישראל היא מדינת כל אזרחיה” והזכיר את השיעור הראשון באזרחות, שבקלפי כולם שווים.
 
קולות אלה זקוקים לחיזוק אל מול מקהלת השיסוי וההסתה, שמוכנה לטרוף כל מי שחושב אחרת. הגיעה העת, 70 שנה לאחר קום המדינה, שקברניטיה יפסיקו להטיל מורא ופחד על חלק מהאזרחים, כאילו כל מי שאינו יהודי מהווה איום קיומי. הגיע הזמן להפסיק לדבר על אזרחיה הערבים כמו על נטע זר. הגיע הזמן שגם הפוליטיקאים במרכז המפה הפוליטית יגלו אומץ וימחקו מהלקסיקון שלהם את הסירוב האוטומטי לשר ערבי בממשלת ישראל, כאשר רוב הערבים בוחרים להיות חלק מהמשחק הדמוקרטי במדינת ישראל.
 
סלע, גדות והנשיא ריבלין אמרו כי החולה במצב קשה. לא מאוחר להציל את חייו.