עד לבחירות לכנסת נותרו 19 יום בלבד, והקרב שמתנהל כעת הוא על סדר היום של הבחירות.



בעוד בני גנץ, יאיר לפיד ושותפיהם מנסים בכל הכוח להחיות את פרשת הצוללות, בעזרת רוח גבית של עד המדינה מיקי גנור, שהחזיר את הנושא לכותרות, ראש הממשלה בנימין נתניהו מנסה להסיט בחזרה את האש לכיוון פרשת הפריצה “האיראנית” לטלפן של גנץ.
 
בכחול לבן החליטו להסתער בכל הכוח על פרשת הצוללות וכלי השיט, ולהעלות אותה לראש סדר היום של מערכת הבחירות, בתור “אחת מפרשיות השחיתות החמורות בתולדות המדינה”. זאת אף שהיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנלדלבליט קבע כבר בנובמבר 2016 שאינו מזהה חשד לפלילים בפרשה הידועה גם כ”תיק 3000”.
 

הציבור אינו בקי בפרטים וטובע בים העדויות והק שרים הנפתלים בין גיבורי הפרשה. לכן בכחול לבן מגייסים למערכה את שלישיית הגנרלים בני גנץ, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי. במפלגה משתמשים בהם כ”עדים מומחים” בניסיון לקשור את נתניהו לפרשה ולשכנע את הציבור, ממש בישורת האחרונה לפני ההליכה לקלפי, שמשהו רקוב מאוד מסתתר כאן, ולהטיל עליו צל כבד.

מיקי גנור. מסייע לכחול לבן להשתלט על סדר היום. צילום: אריאל בשור

 
בשבועות האחרונים, מאז פרסום החלטת היועמ”ש להגיש כתב אישום נגד נתניהו בכפוף לשימוע, הצליח רה”מ להכתיב את סדר היום עם ססמאות בנוסח “זה ביבי או טיבי” או “גנץ זה שמאל”, ואחר כך עבר לעסוק בפריצה “האיראנית” לטלפון של גנץ. אולם ביממה האחרונה, באמצעות בליץ של ראיונות לתקשורת, מנסה גנץ, בעזרת אשכנזי, יעלון ויאיר לפיד, למקד שוב את תשומת הלב הציבורית בפרשת הצוללות. 
 
מבחינה זאת, ההתפתחות הדרמטית - חזרתו של עד המדינה מיקי גנור מעדותו בפרשה – משחקת לידיהם. אלא שנתניהו, הקמפיינר הפוליטי המשופשף ביותר בזירה, גייס אתמול את יו”ר ועדת החוץ והביטחון אבי דיכטר כ”עד מומחה” משלו, בניסיון להחזיר למרכז תשומת הלב את פרשת הטלפון ולהציב סימן שאלה גדול מעל יכולתו של גנץ לכהן כראש ממשלה בעוד איראן “מחזיקה עליו חומר רגיש”. 
 
סביר להניח שהעימות הזה רק ילך ויחריף עד מועד הבחירות, והשאלה המסקרנת היא מה יקרה: האם פרשת הצוללות תישאר בכותרות או תשקע במצולות; והאם סיפור הפריצה האיראנית לסלולרי של גנץ ידעך גם הוא, או ההפך - יביא עמו פרטים חדשים על תוכן הדברים והעדויות שהוא אוצר בחובו.