צרות בקמפיין כחול לבן. אחרי הדיווחים על כך שיו"ר המפלגה בני גנץ שכר את שירותיה של חברת מודיעין עסקי שהוציאה תחת ידה ממצאים על כך שבמפלגה ישנה חפרפרות משורות יש עתיד - גורמים בכירים במפלגתו של יאיר לפיד תוקפים בחזרה. פרשן חדשות 13 רביב דרוקר התייחס היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לפרשה וטען כי הסיפור היה יכול להיות להסתיים תוך מספר שעות אם הייתה התנהלות נכונה.

"זה כמו הפלאפון שגנבו את תכולתו לבני גנץ, שהם ניפחו את הסיפור הזה", אמר דרוקר, "מה הסיפור להרים טלפון בבוקר לכתבים ולהגיד ששכרנו חברה ששילמנו לה כסף. כמו שראש הממשלה יכול לבדוק את יועציו הקרובים ולשלוח אותם למכונת אמת אז למה שבני גנץ יגיד שהוא לא רוצה לגלות לכולם. זה סיפור שהיה יכול למות אחרי שעתיים וחצי. יש עכשיו מתח אמיתי בצמרת בגלל הקשקוש הזה".


 
עוד הוסיף דרוקר על סיכויי שרידות המפלגה לאחר הבחירות: "אני חושב שאם הם (כחול לבן) יהיו בשלטון או בחלק מהשלטון, אז הם ככל הנראה לא יתפרקו. אבל אם הם יהיו באופוזיציה אז כן, זה יתפרק ל-1001 חתיכות".
 
כששמעת על אירוע הקוקפיט של שרה נתניהו נפלת מהכסא?
"כמובן שלא נפלתי. אחרי כל השנים האלה אנשים עדיין לא מאמינים שאשת ראש ממשלה תנסה לפרוץ לתא הטייס בגלל שהוא לא בירך אותה. הבעיה שאני אפילו לא צריך לבדוק, אני בטוח שזה קרה. כל מי שיודע את האופי של העניין יודע שזה קרה. אי אפשר לשכנע את הציבור כי זה יותר מדי מופרע".

את דבר הביקורת החריפה בצמרת יש עתיד חשף אתמול עיתונאי מעריב בן כספית. "בסך הכל צריך לעשות 'גוגל' כדי להבין שרוב רובן של ההדלפות שנחקרות עכשיו קרו באירועים של חוסן לישראל, עוד לפני החיבור עם יש עתיד, שהביא לעולם את כחול-לבן", אמר לכספית אחד מבכירי יש עתיד. ואילו אחר הוסיף כי "זה עניין פנימי של חוסן, לא שלנו". בכיר נוסף ביש עתיד אמר למעריב כי "החקירה הזו נראית הזויה, היא מומנה בכספי חוסן לישראל ולא נראה לי שיש שם משהו רציני".
 
הכל החל כאשר כחול לבן הבינו כי ישנו מדליף סדרתי מתוך המטה, שמוציא חומרים אל כלי התקשורת. זאת, בנסיון לפגוע במפלגה ובראשיה. בחודש מארס השנה, בעיצומה של מערכת הבחירות הקודמת, החלה בדיקה פנימית בכחול לבן. אלא שהבדיקה הפנימית לא נשאה פרי כנראה והובילה לשכירת שירותיה של חברת מודיעין עסקי בשם CGI Group .
 
בכחול לבן אישרו את דבר הפרסום, אך עד מהרה התגלה כי השכרת שירותיה של חברת החקירה לא הייתה ידועה לחבריו של גנץ להנהגת המפלגה - לפיד, גבי אשכנזי ומשה (בוגי) יעלון – ולכן מן הסתם ההחלטה לשכור את שירותיה הייתה של  גנץ בלבד.