האיום המרכזי על הליכוד: סקר מנדטים חדש שפורסם הערב (רביעי) ב"כאן 11" מראה כי מפלגת השלטון ומפלגתו של גנץ שומרות על כוחן בסקרים האחרונים, עם 32 ו-22 מנדטים בהתאמה. מפלגת "יש עתיד" ניצבת במקום השלישי עם 11 מנדטים, כאשר אחריה הימין החדש ותע"ל עם 7 לכל אחת.



הרשימה המשותפת, העבודה ויהדות התורה זוכות בשישה מנדטים כל אחת, כאשר הבית היהודי, שסקרים קודמים ניבאו כי לא תעבור את אחוז החסימה, מגיעה לחמישה מנדטים במידה ותרוץ במשותף עם האיחוד הלאומי. עוד עולה מהסקר, כי ש"ס וישראל ביתנו גורפות חמישה מנדטים כל אחת גם הן. מרצ וכולנו סוגרות את הרשימה עם ארבעה מנדטים לכל אחת, בעוד ציפי לבני ומפלגת "עוצמה לישראל" לא עוברים את אחוז החסימה.




הממצא הבולט ביותר העולה מן הסקר הוא שצירוף של גבי אשכנזי למפלגת "חוסן לישראל" מקפיץ את המפלגה ל-28 מנדטים, אולם גם במצב כזה שומרת "הליכוד" על כוחה עם 32. יש לציין, כי במאבק הבין-גושי, מפלגות הימין ממשיכות להוביל על מפלגות המרכז-שמאל, אולם ככל הנראה מפלגות ששייכות לגוש הימין יסכימו לשבת גם בממשלה בראשות גנץ.

צירופה של מפלגת "יש עתיד" למפלגת "חוסן לישראל" גורמת למפלגה לזנק ל-35 מנדטים, אולם במקרה כזה הליכוד גם היא מתחזקת ועומדת על 35 מנדטים. 

המאבק בין "הליכוד" ו"חוסן לישראל" התבטא גם היום בגינויים חריפים מצד שני הצדדים, כאשר נתניהו תקף את גנץ על ראיון שהעניק ל"ידיעות אחרונות", וגנץ השיב לו בתגובה: "גירשת יהודים. שילמת פרוטקשן לחמאס. זמנך עבר - אנחנו ממשיכים".


אמש פורסם בחדשות 13 על קשיים במגעים בין לפיד לגנץ, וטען כי "כרגע לא הולכים לשום מקום, אבל יש עוד זמן. גם אם תיפתר שאלה הרוטציה, יש מחלוקת נוספת בנוגע לחלוקת יחסי הכוחות ברשימה". עוד אמר הגורם, כי גנץ לא מעוניין, נכון לעכשיו, לדבר על השאלה של רוטציה, וכי "יש ניסיונות אמיתיים של גבי אשכנזי להביא לאיחוד, אבל יש קשיים רציניים כרגע במגעים". הוא הוסיף כי אנשי גנץ אומרים ש"ההסכם עם משה (בוגי) יעלון מדבר על חבירה קטנה לאורלי לוי", וכי "חבירה משמעותית תאלץ להתייחס אליה באופן רחב יותר".