רעידת האדמה הפוליטית שהתרחשה אתמול, כשיאיר לפיד ובני גנץ הודיעו על איחוד השאירה אותותיה גם על הסקרים האחרונים, בהם סקר מעריב מהבוקר. עוד לפני ההתפתחויות בחקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו אנחנו כבר רואים שהמפלגה של גנץ ולפיד זינקה בסקרים. פרופ' איציק כץ התראיין הבוקר (שישי) לתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM, וצפה כי זוהי רק תחילת הדרך. האם בליכוד יצליחו לתקן את הנזק, או שמדובר בקרב אבוד מראש? 

"אפשר לדבר על ניצנים או סימנים ראשונים אבל מוצקים לשינוי או מהפך", אמר פרופסור כץ והוסיף, "אין ספק שחל שינוי מאוד מהותי בשבוע האחרון. בין המפלגות שמתנדנדות סביב אחוז החסימה וכנראה לא יעברו הן מפלגות ימין, והשאלה לאן יעברו הקולות הללו.  בנימין נתניהו ינסה לשתות את הקולות הללו, אבל ייתכן וחלקם יהיו קולות אבודים שלא יעברו למחנה הימין ועלולים להחליש את המחנה".
 
 
בנוגע להודעת היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שאמור להודיע השבוע על כוונתו להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, אמר כץ כי בטווח הקצר  צפויה ירידה בולטת של הליכוד, אך השאלה היא האם האפקט יתפוגג או שמדובר בנזק ארוך טווח למפלגה. "הפוטנציאל במקרה של הגשת כתב אישום לאחר שימוע יותר שלילי מחיובי מבחינת הליכוד. מעבר לעניין המשפטי הפורמלי, כל הפרסומים בתקשורת עלולים לעלות לליכוד שלושה עד ארבעה מנדטים כאפקט מיידי שאחריו או שהם יתאוששו או שלא", אמר.
 
וזו התפלגות המנדטים מהסקר, שנתוניו נלקחו מהסקר שביצע מכון 'מאגר מוחות' בראשותו של פרופ' איציק כץ עבור 103fm  ומשאר סקרי כלי התקשורת בשבוע החולף: מפלגת 'כחול לבן' של בני גנץ ויאיר לפיד מובילים בסקרים עם 34 מנדטים, מיד אחריהם נמצאת מפלגת 'הליכוד' עם 27 מנדטים, הרשימה המשותפת עם 8 מנדטים, ואילו איחוד מפלגות הימין רק עם 7 מנדטים, מפלגת 'העבודה' עם 6 מנדטים, 'יהדות התורה' גם כן עם 6 מנדטים, מפלגת 'הימין החדש' בראשות נפתלי בנט ואיילת שקד רק עם 6 מנדטים, 'חד"ש תע"ל' נמצאים עם 6 מנדטים, מפלגת 'מרצ' עם 5 מנדטים, מפלגת 'ישראל ביתנו' בראשות ליברמן עם 4 מנדטים, מפלגת 'כולנו' בראשות משה כחלון  נמצאת רק עם 4 מנדטים, ש"ס גם כן, ואילו מפלגת גשר אינה עוברת את אחוז החסימה.