שלטון הימין בסכנה? סקר חדש של חברת "החדשות" הערב (שלישי), מסבך את המערכת הפוליטית כאשר על פניו, לא ראש הממשלה בנימין נתניהו ולא יו"ר "כחול לבן", רמטכ"ל לשעבר בני גנץ יכולים להרכיב ממשלה. על פי הסקר, שנערך על ידי מנו גבע ומינה צמח במכון מדגם ואיי פאנל, גם כחול לבן וגם הליכוד שומרות על כוחן, 36 ו-30 מנדטים בהתאמה, אך מכיוון שישראל ביתנו לא עוברת את אחוז החסימה גוש הימין יורד מתחת ל-60 המנדטים. עם זאת, גם לגוש השמאל יהיו קשיים להקים ממשלה, בעקבות הודעת מפלגת בל"ד כי אין בכוונתה להמליץ על גנץ לראשות הממשלה, מה שמטיל בספק את יכולתו של הרמטכ"ל לשעבר לגייס 61 ממליצים להקמת ממשלה.



על פי נתוני הסקר, מפלגת העבודה עדיין בנתון חד ספרתי, עם תשעה מנדטים, חד"ש-תע"ל מקבלת את הנתח הארי של קולות הרשימה המשותפת, עם שמונה, יהדות התורה עם שבעה, ש"ס עם שישה וכך גם איחוד מפלגות הימין, שממשיכה להוביל על הימין החדש עם חמישה מנדטים. גם כולנו מסתפקת בחמישה מנדטים, ומרצ ובל"ד-רע"מ מתקרבות לאחוז החסימה עם ארבעה מנדטים כל אחת. אך ההפתעה הגדולה ביותר, אולי, היא השם שמצטרף למפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה. אל מפלגות גשר, זהות ויחד, שנמצאות מתחת לקו האדום זה זמן מה, מצטרף היום גם שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, שמפלגתו ישראל ביתנו לא נכנסת, על פי הסקר. 











בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, נתניהו מתחזק מעט, וזאת למרות הגשת כתב החשדות נגדו מידי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בסקר זוכה נתניהו ל-40% התאמה, לעומת 34% שמקבל בני גנץ. בשאלה מי הציבור מעריך שירכיב את הממשלה הבאה, מצבו של נתניהו טוב (או רע) יותר, 55% מהציבור מאמין שנתניהו יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה לעומת 23% בלבד שמאמינים שגנץ יהיה זה שיעמוד בראשה.



אך כאמור, ייתכן שלנתונים אלה לא תהיה השפעה, וזאת בגלל החלטתה של "יש עתיד" לתמוך בפסילת בל"ד מלהתמודד בבחירות. בעקבות החלטה זאת אמר יו"ר המפלגה, חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה כי מפלגתו לא תמליץ על גנץ לראשות הממשלה, והסביר: "הוא ליכוד ב'".