סקר מנדטים שנערך עבור “מעריב” על רקע האירועים הביטחוניים האחרונים מעלה כי מפלגת הליכוד מצמצמת את הפער מול כחול לבן לכדי מנדט אחד בלבד.
על פי הסקר, שנערך ביומיים האחרונים, לאחר הכרזת טראמפ על הגולן, ירי הטילים על המושב משמרת ויישובי עוטף עזה, ועל רקע המתיחות הביטחונית בדרום, כחול לבן ממשיכה להוביל עם 30 מנדטים, אולם הליכוד מטפסת ל־29 מנדטים, לעומת 27 בסקר שנערך ב־20 במרץ.
 
הנתונים מלמדים כי האירועים הביטחוניים וגם הקמפיין של כחול לבן, המייחס לנתניהו את פרשת הצוללות, אינם פוגעים בכוחה של הליכוד, שממשיכה להתחזק.
 

העבודה בראשות אבי גבאי שומרת על יציבות עם 8 מנדטים. חד"ש־תע”ל - 7, אחד פחות מהסקר הקודם, ואילו הימין החדש בראשות בנט ושקד עולה במנדט ל־7.

איחוד מפלגות הימין נחלשת בסקר הנוכחי ומקבלת 6 מנדטים, כמו גם יהדות התורה וש”ס. מרצ שומרת על יציבות עם 5 מנדטים. כולנו בראשות כחלון יורדת מ־5 ל־4 מנדטים, כמו גם ישראל ביתנו בראשות ליברמן, זהות של משה פייגלין ורע”מ־בל”ד - 4 מנדטים כל אחת.
 
שיעור המצביעים שעדיין לא החליטו למי להצביע (הקולות הצפים) הוא 17%. גשר בראשות אורלי לוי־אבקסיס נמצאת על סף אחוז החסימה (3%), וכל שינוי קל יכול לגרום לכך שתעלה מעל הקו האדום.
 
מבחינת הגושים: לימין והחרדים – 66 מנדטים, לעומת 54 למרכז־שמאל־ערבים. הסקר נערך עבור "מעריב" על ידי מכון סמית בהנהלת רפי סמית בקרב 650 איש, כמדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל (בקרב בני 18 ומעלה). טעות הדגימה – 3.9%.