חמישה ימים לפני הבחירות, המהדורה המרכזית של חברת החדשות 12 מפרסמת הערב (חמישי) את הסקר האחרון והמקיף שבוצע במיוחד. על פי הסקר מפלגת "כחול לבן" מנצחת בבחירות עם 30 מנדטים, בעוד מפלגת השלטון, "הליכוד", ניצבת עם 26 מנדטים בלבד. 



המפלגה השלישית בגודלה לפי הסקר האחרון של חדשות 12 היא מפלגת "העבודה", עם 10 מנדטים. אחריה נמצאת חד"ש תע"ל עם 7 מנדטים, "יהדות התורה" גם כן עם 7 מנדטים, "הימין החדש" עם 6 מנדטים, ש"ס עם 5 מנדטים ואיחוד מפלגות הימין עם 5 מנדטים גם היא. 



כמו כן, "מרצ", "זהות" ו"כולנו" מקבלות 5 מנדטים. "ישראל ביתנו" עוברת הפעם את אחו החסימה ומקבלת 5 מנדטים, ורע"ם בל"ד מקבלת 4 מנדטים. לא עוברת את אחוז החסימה - גשר, שמקבלת רק 2.6 מנדטים. 



גוש הימין עומד על 52 מנדטים, בלי החרדים שמקבלים 12 מנדטים סה"כ. גוש המרכז שמאל לעומת זאת עומד על 45 מנדטים, והמפלגות הערביות מקבלות 11 מנדטים סה"כ, מה שיקשה על הגוש להקים קואליציה לפי נתונים אלה. 

ליברמן. צילום: אלוני מור

 
כאשר נשאלו הסקרים "מי מבין האישים הבאים אתה רוצה שיהיה ראש הממשלה לאחר הבחירות הקרובות", 36% ענו בנימין נתניהו, 35% ענו בני גנץ, 18% ענו "אף אחד מהם", ו-11% ענו "לא יודע".   
לגבי תחושות הנשאלים לגבי מי שירכיב את הממשלה הבאה, ענו רוב הנשאלים - 58% כי הם מאמינים שנתניהו ירכיב את הממשלה. רק 21% ענו בני גנץ, 4% ענו "אף אחד מהם", ו-17% ענו "לא יודע". 
ומה לגבי תחושת הנשאלים בנוגע לממשלת אחדות לאחר הבחירות? 37% ענו כי הם תומכים בממשלת אחדות, 26% ענו כי הם מתנגדים, ו-37% ענו שהם אינם יודעים. חשוב לציין כי הסקר נערך בקרב 1,202 מרואיינים במדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל בגילאי 18 ומעלה. הנתונים נאספו אמש והיום. 

סקר חדשות "כאן האחרון: הליכוד עם 31 מנדטים

מהסקר האחרון שנערך בקרב 1,295 משתתפים, בחדשות "כאן 11" היום, עולה דווקא תמונה שונה - מפלגת כחול לבן מקבלת 30 מנדטים, אך הליכוד עוקפת עם 31 מנדטים ומנצחת את כחול לבן.  בנוסף, מתוצאות הסקר עולה כי במידה והרוטציה בין גנץ ללפיד תבוטל, ישתנו תוצאות ההצבעה ומפלגת כחול לבן תהיה המפלגה הגדולה בכנסת. 
גם בסקר זה, נתניהו מקבל את מרבית הקולות בשאלה מי מתאים יותר לראשות הממשלה, עם 44% מקולות המשתתפים בסקר, לעומת גנץ שזוכה ב-35% מן הקולות בלבד.
מפלגת העבודה מקבלת לפי סקר "כאן" 8 מנדטים, חד"ש תע"ל עם 8 מנדטים גם כן, והימין החדש עם 6 מנדטים. איחוד מפלגות הימין, מפלגת יהדות התורה, מרצ וזהות מקבלות גם כן 6 מנדטים. מפלגתו של כחלון, "כולנו", מקבלת 5 מנדטים, ש"ס מקבלת 4 מנדטים ורעם בל"ד עם 4 מנדטים. ניתוח מפת הגושים על פי הסקר הזה: גוש הימין – חרדים וזהות של פייגלין – נמצא על 64 מנדטים. לעומת זאת, גוש המרכז-שמאל עם 56 מנדטים.