ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן ממשיכה להיות לשון המאזניים בין גוש הימין לבין גוש המרכז־שמאל ולא אפשרי להרכיב ממשלה ללא ליברמן, כך עולה מסקר שנערך אתמול עבור רדיו 103FM ו"מעריב־סופהשבוע". 

 

על פי הסקר, שערך מכון סמית בהנהלת רפי סמית, גוש הימין־חרדים מקבל 57 מנדטים - לעומת 53 מנדטים לגוש המרכז־שמאל־ערבים. ליברמן ממשיך לשמור על מספר דו־ספרתי ומקבל בסקר הנוכחי 10 מנדטים, כמו בשבוע שעבר. ליברמן כידוע מבקש לכפות ממשלת אחדות בשיתוף עם הליכוד, כחול לבן וישראל ביתנו, ללא החרדים ומפלגות הימין. 

התוצאות המלאות של הסקר: אילו נערכו הבחירות היום היה הליכוד בראשות נתניהו מקבל 32 מנדטים, כמו בסקר הקודם. ימינה בראשות איילת שקד מתחזקת במנדט ועולה ל־10. ש"ס שומרת על יציבות עם 8 מנדטים, וכך גם יהדות התורה - עם 7. בגוש המרכז־שמאל מובילה מפלגת כחול לבן בראשות בני גנץ ויאיר לפיד עם 30 מנדטים. פרשת החפרפרת והחקירה לאיתור המדליף בשורות המפלגה לא הורידה את שיעורי התמיכה בה.


 

המחנה הדמוקרטי בראשות ניצן הורוביץ, סתיו שפיר ואהוד ברק מקבלת 7 מנדטים, ואילו העבודה־גשר בראשות עמיר פרץ מדשדשת עם 5 בלבד. הרשימה המשותפת בראשות איימן עודה, שאתמול הצהיר כי יהיה מוכן לשקול הצטרפות לקואליציה בראשות כחול לבן, זוכה ב־11 מנדטים, כמו בסקר הקודם. עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר עדיין אינה עוברת את אחוז החסימה אך מתחזקת לעומת השבוע שעבר ומקבלת 2.2% (בסקר הקודם - 1.7%). זהות בראשות משה פייגלין יורדת ל־1.4% (2.3% בסקר הקודם).

 
הסקר נערך בשיטות סטטיסטיות מקובלות בשילוב של פאנל אינטרנטי וראיונות טלפוניים בקרב מדגם מייצג של 600 איש. טעות הדגימה 4%.