עולה המתיחות לקראת הפריימריז במפלגת הליכוד. בזה אחר זה, קיבלו בימים האחרונים מתפקדי תנועת ה"ליכודניקים החדשים" מכתבי הפסקת השתתפות בתנועה. לפי לשון המכתב, נמסר לחברים המודחים כי בדיקה העלתה שאינם מזדהים עם ערכי המפלגה כפי שהצהירו והתחייבו בעת הצטרפותם לתנועה. היות והשיגו את חברותם במפלגה במרמה, נאמר במכתב, נשללת מהחברים הזכות להשתתף בבחירות הפנימיות הקרבות, על מנת למנוע הטיה בתוצאות הבחירות באופן שעשוי לסכל את יכולת סיעת הליכוד במימוש מטרותיה.



מכתבי ההדחה החלו להופיע בצל השאלה הבוערת במטה המפלגה, הנוגעת לשאלה למי מהמתמודדים לראשות המפלגה נתונה תמיכתם של המתפקדים. בנושא זה, אמרו גורמים בראשות הקבוצה למעריב, טרם התקבלה החלטה קבוצתית במי לתמוך, ונאמנותם לא מובטחת לבנימין נתניהו אך גם לא לגדעון סער. על מנת להשיג תמיכה, אמרו החברים, על סער "להשמיע את עמדותיו הערכיות, בייחוד את האופן בו הוא מתעתד לנקות את מנהלת הליכוד מהשחיתות לכאורה, ומהרדיפה אחרי מתפקדים שפשתה בה".



בנימין נתניהו וגדען סער (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו וגדען סער (צילום: מרק ישראל סלם)



כזכור, מרכז הליכוד אישר את קיום הבחירות הפנימיות בסיעה ב-26 לדצמבר. עם ההודעה על החלת הפריימריז, סערו הרוחות במפלגה, וחברים רבים בה החלו להצהיר על נאמנותם לאי אלו מהמועמדים. הודעה על תמיכתו האפשרית של חיים כץ בגדעון סער התקבלה בתגובות מעורבות, לצד הכחשות נחרצות מצד חברי מפלגה אחרים, כמו ח"כ מיקי זוהר, שמיהר להצהיר כי שוחח עם כץ וכי האחרון הבהיר כי הוא "יישב על הגדר".



לצד הודעות התמיכה, נעשו גם מהלכים שמטרתם לבטל את הבחירות הפנימיות כליל. במסגרת המאמצים הללו, ח"כ דוד ביטן החתים כ-800 מחברי מרכז הליכוד על טופס הקורא לביטול הפריימריז לראשות התנועה, זאת על מנת להציג את החתימות בפני יושב ראש המרכז כדי לחייב אותו לערוך הצבעה חשאית על ביטול הפריימריז, ולהבטיח את מקומו של ראש הממשלה נתניהו בראשות הנהגת המפלגה.