ח"כ גדעון סער מעלה הילוך לקראת הפריימריז לראשות הליכוד. בראיון שערך הבוקר (ראשון) עם בן כספית וינון מגל בתכניתם ב-103FM, ביטל את הטענה כי הוא זוכה ליחס מועדף מצד התקשורת ובייחוד מפרשנים מהצד השמאלי במפה הפוליטית, תקף את ההחלטה להפסקת החברות של רבים מחברי הליכוד זמן קצר לפני מועד הבחירות הפנימיות, אך בעיקר שמר על חזות אופטימית והפגין ביטחון בניצחונו בבחירות הקרובות לראשות המפלגה, שיתקיימו ביום חמישי הקרוב, על אף הערכות הפרשנים.



"עוד ארבעה ימים - עושים שינוי. אני מציע לכולם לחכות עם ההערכות עד שיפתחו את הקלפיות. יש סיכוי שתופתעו. הנתונים מאוד ברורים. בשנה האחרונה הבנו שנתניהו לא יכול להקים ממשלה, יחד עם מאות אינדיקציות נוספות מחצי השנה האחרונה, שחיזקו את המסקנה הזו. אין סיכוי שזה ישתנה בבחירות במרץ 2020. הדילמה שעומדת בפני אנשי הליכוד, היא או לעשות שינוי בהנהגה שלנו, או להסתכן בכך שהציבור ישנה לנו את ההנהגה בבחירות הכלליות. אני משוכנע שחלק אדיר מתוך חברי הליכוד מבינים שחייבים לעשות שינוי", אמר סער. 





בן: אתה מדבר עם חברי הליכוד בהיגיון, אך הליכוד פועל עם הבטן והלב. בגישה הזו, לא קוראים תיגר על המנהיג.
"אתה טועה. אני מכיר את הליכוד יותר טוב ממך. הליכודניקים חושבים בתבונה, מנתחים את המצב ומבינים שחייבים לעשות שינוי. זה שאוהבים ומכבדים את נתניהו ואת פועלו, לא סותר את העובדה שמיום ליום יותר ויותר חברי ליכוד מבינים שחייבים שינוי כדי לא להסתכן באובדן השלטון בבחירות במרץ".

ינון: זה לא מה שרואים בשטח.
"אני מציע לכם להסתכל על הקלפיות. לכנסים שלי מגיעים חברי ליכוד. הכנס הגדול ביותר - היה כנס שלי באור יהודה. אני מציע להסתכל על העובדות ולדבר עם הליכודניקים. אני מבטיח לכם שביום חמישי הקרוב, התמונה תראה אחרת מההערכות של חלק מהפרשנים".

בן: הצד שלך טוען שאלפי ליכודניקים נגרעו מהרשימה כי הביעו בך תמיכה. 
איפה עומדת גריעת חברי הליכוד מהמפקד?
"היו חברי ליכוד שנגרעו תוך כדי הפריימריז. אין בכלל שאלה. יש מאבק בכל הקשור לטוהר הבחירות. קורים דברים מטורפים. בכל מערכות הבחירות של הליכוד בעשור האחרון, היה ניתן להצביע בכל אתר ברחבי הארץ. זה הביא לגדילה באחוזי ההשתתפות בבחירות. כעת, בבחירות שיתקיימו במהלך חופשת חנוכה, הוחלט על כלל חדש - כל אחד רשאי להצביע רק במקום מגוריו. הדבר הזה לבדו פוגע באחוזי ההשתתפות. אני בעד לאפשר לכמה שיותר חברי ליכוד להשתתף בהצבעה. למה לקפח בכוונה תחילה?".

ינון: איך זה משפיע על המחנות בתוך המפלגה?
"מתנהל מסע לחצים. רוצים שכל מתפקד יצביע בסניף הבית שלו, תחת עינו הפקוחה של מישהו. לדעתי זה פוגע ברבבות אנשי הליכוד, ביניהם גם חברינו שיהיו בגליל או באילת בעת הבחירות, ולכן לא יוכלו לממש את זכותם להצביע. למה לשנות את כללי המשחק באמצע המשחק".

ינון: איך זה להיות מחובק על ידי התקשורת?
"אני לא מחובק על ידי התקשורת. אתה וחבריך חוזרים כמקהלה על המסרים של נתניהו. נתניהו הוא האדם שיש לו הכי הרבה שופרות בתקשורת. אני לא עשיתי עסקאות עם מו"ל 'ידיעות אחרונות'. ההחלטה היחידה שקיבלתי כשר כפנים, פגעה באינטרסים של קבוצת ידיעות. בואו נפריד את הרטוריקה מהאמת. לביבי יש שליטה במערכת הכי חזקה בארץ, ואחיזה בתקשורת וברשתות החבריות. הוא מוביל מבחינת מספר השופרות שהוא מתפעל. לי אין אמצעים כאלו".

ינון: פרשני השמאל - בן כספית, אמנון אברמוביץ' ועוד, הם מביעים תמיכה בך.

"אתה חוזר על שקר. אני לא רואה טלוויזיה ביום שישי, אך אני יודע מה קרה באולפן שישי האחרון. למיטב הבנתי, אברמוביץ' היה זה שהסביר מדוע למרכז-שמאל עדיף להתמודד מול נתניהו. כל סיפורי האגדות האלה הן חלק מתעמולה שיטתית שנועדה לתייג כשמאל כל אחד שמעז להתמודד נגד נתניהו. אני מציע להסתכל על העובדות. מי תמך בהתנתקות? מי היה חלש מול עזה? מי מודה שאינו מפנה את חאן אל אחמר בגלל תביעת בית הדין הבינלאומי האג? כל שיטת התיוג הזו תסתיים בקרוב".

בן: אולי יתקיימו פריימריז לחברי הרשימה בליכוד. יש כאלה שמפרשים זאת כניסיון למחוק אותך ואת תומכייך מהרשימה.
"אני ממש לא מודאג מקיום של פריימריז לרשימה. נתניהו כבר ניסה למחוק אותי בפריימריז שהתקיימו בפברואר. הוא יצא נגדי באולפן הליכוד TV, הממומן על ידי כספי מיסי החבר שלי ושל חבריי למפלגה. זה חסר תקדים בליכוד. ולמרות זאת, נבחרתי לקדמת הרשימה".

ינון: אתה בעד פריימריז לרשימה?
"אינני מוטרד משום הליך דמוקרטי. אתמוך בכל החלטה שתתקבל. יש גורמים אחרים במפלגה שמוטרדים מזה".