בית המשפט העליון דחה היום (שלישי) את הערעור שהוגש על ידי "הליכודניקים החדשים", בגין הרחקתם מהתנועה סמוך למועד הבחירות הפנימיות לרשימה לכנסת, שהתרחשו באפריל האחרון. "מדובר בעתירה שהוגשה על ידי מועמדים שרצו להתמודד בפריימריז לרשימה, שהודחו לפני הבחירות הפנימיות הקודמות. בית המשפט דחה את העתירה, אך חייב את מפלגת הליכוד בהוצאות המשפטיות", הסביר בכיר בתנועה, ניר הירשמן. 



כזכור, עתירת חברי ה"ליכודניקים החדשים" הוגשה לאחר שמתפקדים רבים מהתנועה קיבלו מכתבי הפסקת השתתפות. לפי לשון המכתב, נמסר לחברים המודחים כי בדיקה העלתה שאינם מזדהים עם ערכי המפלגה כפי שהצהירו והתחייבו בעת הצטרפותם לתנועה. היות והשיגו את חברותם במפלגה במרמה, נאמר במכתב, נשללת מהחברים הזכות להשתתף בבחירות הפנימיות הקרבות, על מנת למנוע הטיה בתוצאות הבחירות באופן שעשוי לסכל את יכולת סיעת הליכוד במימוש מטרותיה.





טענות בנוגע לגריעת חברי הליכוד מהרשימה עלו גם בהקשר של הפריימריז לראשות המפלגה שיתקיימו ביום חמישי הקרוב.חברים רבים במפלגה רמזו כי הפסקת חברות של מתפקדים התרחשה בצל השאלה הבוערת למי מהמתמודדים לראשות המפלגה נתונה תמיכתם. בנושא זה, אמרו גורמים בראשות הקבוצה למעריב, טרם התקבלה החלטה קבוצתית במי לתמוך, ונאמנותם לא מובטחת לבנימין נתניהו אך גם לא לגדעון סער. על מנת להשיג תמיכה, אמרו החברים, על סער "להשמיע את עמדותיו הערכיות, בייחוד את האופן בו הוא מתעתד לנקות את מנהלת הליכוד מהשחיתות לכאורה, ומהרדיפה אחרי מתפקדים שפשתה בה".