חבר הכנסת עומר בר-לב (העבודה-גשר), החליט היום (שבת) לתמוך בהקמת גוש חוסם טכני שיחבר בין מפלגתו למרצ-המחנה הדמוקרטי. במהלך הערב, הוא צפוי לפרסם הודעה רשמית בנושא.

בתכנית "פגוש את העיתונות" עם רינה מצליח אמר חה"כ בר-לב: "זאת החלטה בין שתי אפשרויות קשות. אני אמליץ לחברי הסיעה ולפרץ ללכת על איחוד טכני עם מרצ. הרוח נושבת לכיוון הזה. אני מקווה שביחד ניאבק אידיאולוגית נגד כחול לבן על נושאים כמו שלום, ביטחון וחברה ומקווה שהמצביעים שהצביעו עבורנו בעבר יחזרו הביתה".

בפוסט אותו העלה לפייסבוק כתב בר-לב כי "ההחלטה לא הייתה לי קלה לאור החשש שלי, שעדיין קיים, שהחיבור עם מרצ יסתיים קרוב יותר ל- 6 מנדטים, מאשר ל-11 שיש לנו ביחד עכשיו". עוד כתב ברלב, כי הוא "חושש שכחול-לבן 'לא תספור' אותנו לאחר הבחירות הבאות - בדיוק כפי שלא ספרה אותנו עד כה - ועלולה אפילו להקים ממשלת ימין עם ליברמן, בנט והליכוד (עם או בלי נתניהו)". ברלב הוסיף כי "מצד שני, הסכנה היא שמרצ לא תעבור את אחוז החסימה והאחריות לכך תופל עלינו".

עוד כתב חבר הכנסת, כי "הרוח בקרב חלק גדול מבוחרי העבודה שבחרו בנו עד כה, אותה בחנתי בימים האחרונים גם במספר קבוצות מיקוד בקרב מגזר ותיק של בוחרי העבודה, קוראת לחיבור טכני עם מרצ. לכן, בכדי לא ליפול לאותו משפט מפורסם הנאמר לא פעם על גנרלים בצבא 'המתכוננים למלחמה הבאה בשיטות אותן ביצעו בקודמת', המאבק הוא כרגע על עמדותיו החברתיות והמדיניות של השמאל הישראלי ולכן חשוב, למרות חששותיי, שנהיה ביחד 11 מנדטים ויותר".

לסיום כתב, כי "למצביעי המחנה הציוני לשעבר, אלו שעזבו אותנו והצביעו כחול-לבן אני אומר, בואו נודה על האמת כי המאבק הפעם איננו על המפלגה הגדולה, אלא על הגוש הגדול, ולכן הוא אידאולוגי מול כחול-לבן. חזרו הביתה!".

ההחלטה הזו מצדו של בר-לב מגיעה על רקע הלחץ הגדול לאיחוד בגוש השמאל. במהלך שבוע שעבר התפרסם קמפיין חדש של פעילי "בלי איחוד - הקול אבוד", מאחוריו עומדת בין השאר יו"ר מרצ לשעבר, זהבה גלאון, הקורא לחיבור בין כל המפלגות הנמצאות שמאלה לכחול לבן במפה הפוליטית. במסגרת הקמפיין, חשפו הפעילים סקר חדש שנערך בקרב 600 ממצביעי המפלגות, ועל פיו 76% ממצביעי המפלגות תומכים באיחוד.

יו"ר העבודה מצדו, עמיר פרץ, שבר-לב נחשב לאחד ממקורביו הבולטים בתוך המפלגה, קרא גם הוא במהלך השבוע לאיחוד טכני, שיכלול בתוכו גם את כחול לבן. בראיון לחברת החדשות אמר כי הוא "מניח על השולחן את המתווה, ועכשיו הכדור במגרש של כחול לבן".

"אני רוצה לוודא שאם יהיה מהפך הוא יהיה מהפך של שינוי ותקווה", הצהיר פרץ, שכזכור התנגד במהלך מערכת הבחירות הקודמת לאיחוד עם המחנה הדמוקרטי, והוסיף כי הוא "פונה לבני גנץ וקורא לו לרוץ ברשימה משולשת עם מפלגת העבודה ועם מרצ ברשימה אחת, כי אסור לנו לאבד אף קול".