על רקע המגעים בין העבודה-גשר למרצ לקראת אפשרות של איחוד טכני בין המפלגות, אמרה הערב (ראשון) יו"ר גשר, אורלי לוי אבקסיס בראיון ל"חדשות 12", כי "היה ותהיה התקדמות מסוימת, הנושאים יחזרו לשולחן וניתן את דעתנו עליהם. עמיר (פרץ) ואני הסכמנו כי בכל חיבור אני אהיה מספר 2". 

לוי אבקסיס ציינה כי היא הסמיכה את יו"ר העבודה לנהל משא ומתן לאיחוד בין העבודה-גשר למרצ, אך עם זאת היא הדגישה כי מדובר בחיבור טכני ולא אדיאולוגי. 

"אנחנו צריכים להיות המבוגר האחראי של המפה הפוליטית כדי להוריד את נתניהו האנטי חברתי מהשלטון. אני עדיין חושבת שיש תהום בנושאים המדיניים והביטחוניים בין גשר לבין מרצ", אמרה יו"ר גשר.

באשר לאפשרות שהעבודה-גשר לא תעבור את אחוז החסימה: "אם החיבור ביני לבין עמיר לא יצלח אז לא תהיה מפלגה חברתית בכנסת. החיבור ביני לבין פרץ הוא ערכי ואדיאולוגי, חיבורים אחרים יכולים להוות חיבור טכני". 

מוקדם יותר הערב הודיע פרץ בעת ישיבת הנהלת המפלגה על הקמת צוות משא ומתן, שיורכב מהשר לשעבר אופיר פינס-פז ומזכ"ל המפלגה ערן חרמוני, וינהל מגעים עם מרצ, לקראת אפשרות של איחוד טכני בין המפלגות. הערב צפוי להיפגש פרץ עם יו"ר מרצ, והמחנה הדמוקרטי, ניצן הורוביץ, במטרה להגיע להסכמות ראשוניות.

על פי דיווח נוסף שהתפרסם, מסתמן כי ח"כ סתיו שפיר, שהייתה חברת העבודה בעבר אך עזבה בכדי להקים את 'המחנה הדמוקרטי' לקראת הבחירות האחרונות, לא תהיה חלק מהרשימה.

מסתמן כי תשאר מחוץ לאיחוד. סתיו שפיר. צילום: תומר נויברג, פלאש 90
מסתמן כי תשאר מחוץ לאיחוד. סתיו שפיר. צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"אין לנו ברירה אלא להתאחד" אמר פרץ במהלך הישיבה, אך הוסיף כי צריך לשמור על יו"ר מפלגת גשר ושותפתו לדרך, אורלי לוי-אבקסיס, שהיא בעת הזו המתנגדת הבולטת לאיחוד. כזכור, במהלך מערכת הבחירות הקודמת היה זה פרץ שהתנגד לאיחוד בין המפלגות, בטענה כי הדבר ימנע מקהלים חדשים להצביע למפלגה.

ההחלטה מגיע לאחר שמספר שלוש במפלגת העבודה-גשר, ח"כ איציק שמולי, הודיע על תמיכתו באיחוד בין המפלגות, ואמר כי "אין הגיון להליכה בנפרד". בנוסף, הוא הודה כי "הניסיון לפנות לקהלים חדשים הצליח באופן חלקי בלבד".

היום מסר שמולי תגובה להחלטת המפלגה לקידום האיחוד, בה נכתב כי ״זו החלטה מפוכחת ואחראית שמתחייבת מהמציאות ואני גאה שעלה בידיי לשכנע ולהוביל לאימוץ הצעתי במלואה. במצב בו 2 המפלגות קטנות ופריכות הליכה לבד היא הימור מיותר על גורל המפלגה ועל הסיכוי לנצח וטוב שהדבר נמנע. על צוותי המו״מ להגיע בענייניות ותום לב כדי להשיג הסכמה מהירה. בידינו הדבר״

כזכור, אתמול הודיע חבר מפלגה נוסף, עומר בר-לב, שנחשב מקורב ליו"ר פרץ, על תמיכתו במהלך בתכנית 'פגוש את העיתונות'. הוא הסביר כי ימליץ לחברי הסיעה "ללכת על איחוד טכני עם מרצ, מכיוון שהרוח נושבת לכיוון הזה".