מגיבים לאיחוד בשמאל: מפלגת הליכוד פרסמה היום (שלישי) הודעה בה היא קוראת לאיחוד גדול במפלגות הימין, הכולל גם את מפלגת הימין החדש ואת מפלגת עוצמה יהודית: "השמאל התאחד - הם לא הולכים לאבד אף קול. עכשיו הימין חייב לעשות הכל כדי למנוע בזבוז קולות", נכתב בהודעה.

בנוסף, התייחסו בהודעה למהלכיו הפוליטיים של נפתלי בנט במערכת הבחירות הקודמת: "בנט בזבז קולות בבחירות באפריל, ובבחירות האחרונות דחק את ״עוצמה״ החוצה ממפלגתו. זו הסיבה שלא הצלחנו להקים ממשלת ימין. כפי שאורלי לוי אבקסיס מצאה את עצמה באותה המפלגה עם תמר זנדברג ממפלגת מרצ, וכפי שברשימה המשותפת חברו קומוניסטים ואיסלאמיסטים לרשימה אחת, כך מוטלת על בנט האחריות לגבש בלוק טכני כדי להציל את כל קולות הימין. בנט, גלה אחריות!", קראו בליכוד. 

הודעה זו של הליכוד מגיעה יום בלבד לאחר הודעת האיחוד בגוש השמאל בין מפלגת העבודה, מרצ וגשר, שירוצו יחדיו בבחירות 2020 תחת הפתק "אמת". בעקבות ההחלטה על האיחוד, כינסו יו"ר העבודה, עמיר פרץ, ויו"ר מרצ, ניצן הורוביץ, מסיבת עיתונאים בנושא. 

"היום אנו קובעים מי יוביל את מדיניות הממשלה הבאה. ננווט את הממשלה הבאה לממשלת שינוי ותקווה. בבחירות הקודמות עשינו חיבור אמיץ בין העבודה לגשר. החיבור הביא שיח חשוב לבחירות: בני אדם לפני הכל. בכל יום שעבר החיבור הזה התעצם וכל הניסיונות להחליש אותו לא הצליחו. עמדנו מול הלחצים והפיתויים כדי שנקים את ממשלת נתניהו. לא מצמצנו ולא זגזגנו, מי שהטיל ספק בדבקות שלנו יודע שכל התחייבות שלנו היא בסלע", אמר פרץ.