שר התיירות, יריב לוין התראיין הבוקר (חמישי) בכאן ב', והתייחס להתפתחויות האחרונות במחנה הימין, לאחר שנכח אמש בפגישה שהובילה למהלכי האיחוד בגוש. במהלך הראיון, תקף לוין את התנהלות שר הביטחון, נפתלי בנט. "אני חושב שהציונות הדתית היא דבר מפואר שסובל ממשבר מנהיגות עמוק וקשה. האירועים סביב הניסיון לאחד את הציונות הדתית היו לא מכובדים בעיניי. כך לא מתנהלת מנהיגות שרוצה לנצח בבחירות. אני מתייחס גם לגבי בנט וגם לגבי שאר רסיסי המפלגות. בנט לא הצליח להתגבר על העסקנות ולגלות מנהיגות", תקף השר.  

בדבריו, לוין לא חסף בביקורת גם כלפי גורמים אחרים: "אני לא מתכוון להטיל אתה אחריות רק על נפתלי בנט, אני חושב שכל רסיסי המפלגות האלה -אי אפשר להבין את הדבר הזה. תסתכלו מה קורה ברשימה המשותפת, אם ניקח את בל"ד מצד אחד ואת התנועה האסלאמית מצד שני, שתי מפלגות שיש ביניהן פערים אדירים אבל בכל זאת הולכות ביחד כדי לא לבזבז קולות. ואילו כאן, מפלגות שצריך מיקרוסקופ כדי להבחין בהבדלים ביניהם, כל מיני ענייני אגו אישיים".

"אני מאוד מקווה שהפעם רבים בימין, גם אם הם כועסים על כך שבן גביר הושאר בחוץ וגם אם הם חושבים שהיה צריך לעשות פה מהלכים אחרים, בסופו של דבר יעשו את הדבר הפשוט ויגידו שמי שלא מוכן להתגבר על מחלוקות אישיות לא ראוי לקבל את הקול", הוסיף השר. 

בהתייחס לעו"ד איתמר בן גביר, שנותר אמש בחוץ עם מפלגתו עוצמה יהודית לאחר מהלכי האיחוד האחרונים, אמר לוין: "נותרו בפני בן גביר שתי ברירות. הראשונה היא להמשיך לרוץ ולגרום שוב נזק עצום לימין, והשנייה היא להתעלות מעל העסקנות הזו לומר שהוא זז הצידה. אני חושב שאם הוא יעשה את זה הוא יציל עשרות אלפי קולות לגוש הימין. אין לו סיכוי לעבור את אחוז החסימה, את זה כולם יודעים". 

במענה לסוגייה לפיה בנט הציע לליכוד לשריין את בן גביר לרשימה, ענה לוין: "אני חושב שמי שמסתכל על הדברים בעיניים פקוחות ומתעלה מעל ענייני האגו והעסקנות הבלתי נגמרת הזו יבוא ויאמר דבר אחד. מי שרוצה להימנע מהדבר הזה - יש רק דרך אחת לעשות את זה והיא להצביע לליכוד".

השר לוין התייחס גם לדיווחים לפיהם אפשרות של פיטוריו בנט מתפקידו כשר הביטחון עמדה על הפרק, בהינתן ולא יתאחד עם מפלגה נוספת מימין לליכוד: "זה היה בהחלט דבר שהיינו עלולים להיקלע אליו, אם לא עכשיו אחר כך, מטעם אחד חשוב. אני חושב שאם במהלך מערכת בחירות תיק הביטחון הופך לכלי שמשתמשים בו לניגוח פנימי בתוך הממשלה לצורכי בחירות, והיינו עלולים להיקלע למצב כזה".

למצב שבו נתניהו מפטר את שר הביטחון?
"זה להכניס לי מילים לפה. היינו עלולים להגיע למצב שבו משרד הביטחון היה הופך לכלי שמשתמשים בו לצורכי תעמולת בחירות בין הרשימה של בנט וסמוטריץ' לרשימה של הרב פרץ ובן גביר, והדבר הזה לפחות נמנע" . לוין גם לא פסל אפשרות שבנט ימשיך לכהן כשר הביטחון בהמשך: "אני לא אומר את זה. אני חוזר ואומר, יש לי בסך הכל הערכה ללא מעט ממנהיגי המפלגות הקטנות בציונות הדתית, והם התגלו בעניין הזה כמי שהנושאים המהותיים לא עומדים בראש מעייניהם וגרמו לפיצול שעלול לעלות לנו באובדן השלטון".

כזכור, דבריו של לוין מגיעים לאחר שאמש הגיעה הדרמה בימין לסיומה כאשר יו"ר הימין החדש, נפתלי בנט, ויו"ר הבית היהודי, רפי פרץ, הגיעו לסיכום דרמטי על ריצה משותפת לכנסת ה-23, ללא איתמר בן גביר ועוצמה יהודית, למרות ההסכם שנחתם עם פרץ על ריצה משותפת. השניים נפגשו אתמול ללא תוצאות בקריה בתל אביב, אך זומנו לאחר מכן לפגישה אצל ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהצליח בסופו של דבר, להוביל לפריצת דרך.