העיתונאי ואיש התקשורת שמעון ריקלין שוחח הבוקר (חמישי) עם חברי הצוות בתכנית הקבינט של 103FM . בראיון השעניק, התייחס לאיחוד הדרמטי במפלגות הימין, לו ייחל זמן רב, אך ביטא את אכזבתו מההסכם שנחתם. בהמשך, התייחס לפרסומים סביב מגעיו עם גורמים פוליטיים, וכן לאפשרות שעלתה בפניו בנוגע לריצה לכנסת. "בירכתי 'הגומל' שלא הצטרפתי לרשימות הכנסת. שקלתי את ההצטרפות ברצינות. בימין עשו את הטעויות הכי גדולות. השמאל היה צריך לחגוג אתמול, משום שהימין לא יוכל לנצח בבחירות הבאות. הגוש התאחד באיחוד מוזר, לא מבינים מה הרשימה הזאת רוצה. זו טעות גדולה תוך כדי הפרת הבטחות", אמר ריקלין.

שמעון ריקלין מה שלומך?
"יכול להיות יותר טוב, יש תחושת גועל".

כשאתה רואה את התוצאה הסופית ואת הרשימות לכנסת, אתה לא מצטער שלא הצטרפת?
"בירכתי 'הגומל' שלא הצטרפתי לרשימות הכנסת. לא בא לי להיות במקום שמשקר, מפר את הבטחותיו, לא מגבש את הדרך שלו ומנסה לרצות כל מיני גופים מבחוץ. זה פשוט מגעיל".

כל הזמן קראת לאיחוד בימין, והאיחוד הזה קרה בסוף.
"אם הימין רוצה לנצח, הימין מצד לליכוד היה צריך לרוץ עם שני ראשים: הימין ה'רך' עם בנט, שקד, ועוד דמות ליברלית מפייגלין. והימין ה'קשה' בראשות סמוטריץ', רפי פרץ ואיתמר בן גביר. ככה שום קול לא היה אובד במחנה הימין, כמו שהשמאל השכיל לעשות. בימין עשו את כל הטעויות הכי גדולות. לקחו את סמוטריץ', שהוחרם בבחירות האחרונות, והוא הולך עם בנט ושקד כשהשאירו את הרב רפי בלי יכולת לעבור. לבסוף התאחדו באיחוד מוזר, לא מבינים מה הרשימה הזאת רוצה. זו טעות גדולה תוך הפרת הבטחות. למה ללכת עקום?"

למה נתניהו דחף בכל כוחו לאיחוד הזה?
"אני חושב שנתניהו טעה מראש שלא דחף ללכת לשני ראשים בימין. הוא ויתר למעשה על האפשרות שמחנה הימין ינצח. השמאל היה צריך לצאת בחגיגות אתמול, כי דבר אחד מובן - הימין לא יוכל לנצח את הבחירות הבאות. אנחנו מראש מתחילים את הסבב הבא בתקווה לתיקו".

למה בנט ויתר? הוא גם שם הרבה קלפים שלא רצה אותם על השולחן.
"אצל בנט ברשימה היו מי שנלחצו כי הם מתחילים יותר גבוה ומסיימים נמוך. אתם יכולים לנחש לבד מי. שיטת החרמות של בנט, פעם זה סמוטריץ' ופעם זה בן גביר, לא יכולה להתאים למי שרוצה להיות מנהיג. מנהיג מנסה לאחד את כל הקולות גם אם הם קשים לאנשים. בן גביר קשה לכולם, זה ברור. זו לא הדרך של הציונות הדתית, אבל אם הימין רוצה לנצח צריך לחשוב איך למקסם את הכוח, למשל בריצה בבלוקים. כך אתה לא משקר, לא מרמה, לא מחרים ולא מפר את המילה שלך. למה בציונות הדתית עושים את הדברים עקום".

איך הגיע המצב שנתניהו מנהל את הציונות הדתית ועושה במפלגות הדתיות כשלו?
"בגלל הברית הארוכה, חלק גדול מהציונות הדתית מקשיבים לנתניהו. אני חושב שיש בעיה עם הציונות הדתית, אולי היא הגיעה לסוף דרכה ההיסטורית בהיעדר רעיון מאחד. לכן בנט ושקד הגיעו. יכול להיות שהציונות הדתית עוברת מהלך התעמרות בחברה הישראלית ומה שהתרגלנו לראות לא קיים היום. מי שחושב שהתנחלויות וההתיישבות מעניינות את הציונות הדתית - טועה טעות מרה. הציונות הדתית תמיד רצתה לתרום למדינה, להוביל ולהיות חלק במדינה. כשמפא"י הציבה את ההתיישבות כערך – הציונות הדתית הלכה לשם. כשמפא"י הציבה את הצבא, התקשרות והקולנוע – הציונות הדתית הלכה איתה לשם. תמיד שאלתי את חבריי מה אתם מביאים שלא הביאו לפניכם ועד היום לא קיבלתי תשובה".

אתה צופה מצב שכחול לבן תרוויח מנדטים גם מהציונות הדתית?
"ברור. יהיו הרבה אנשים שלא יוכלו להצביע לבנט שהולך עם סמוטריץ' ולא רוצים ראש ממשלה תחת כתב אישום ולכן יבחרו בכחול לבן. אני אצביע לליכוד בבחירות האלה, אני תומך בראש הממשלה".

שקלת ברצינות להצטרף לכנסת? זו לא פעם ראשונה שמציעים לך לרוץ.
"שקלתי את זה ברצינות. עם השנים אני פחות ופחות מאמין שאני מתאים לזה. חלקו הגדול  של הקהל בטוויטר שאמר לי לא ללכת – צדק. הייתי יוצא אידיוט".

היה איום על בנט ועל תפקידו כשר ביטחון?
"יכול להיות שזה איום שהושמע, ואני מגנה את זה. זה לא לעניין בעיניי. אני חושב שבנט הוא שר ביטחון טוב".

אנחנו מכירים את הרב רפי פרץ שני עשורים כקצין, טייס ואיש חינוך. כיום, אנו נבוכים מהתבטאויותיו וההתנהלות החשוכה שלו.
"ישיבות הקו מאופיינות בשני דברים: מצד אחד מדינת ישראל ככיסא יסוד השם בעולם. לכן, צריך לכבד את הסמלים הממלכתיים של המדינה. מצד שני, ישיבת הר המור היא ישיבה נוקשה מבחינה דתית וחרדל"ית, וההתבטאויות של הרב לגבי הלהט"ב מתבססות על מה שכתוב בתורה מבחינתו. מה שאסור - אסור".