יו"ר כחול לבן, חה"כ בני גנץ, התראיין הבוקר (חמישי) לחברי הקבינט בתכניתם ב-103FM והתייחס במהלך הראיון להצעת העימות מצד נתניהו, על פרסום קלטות אשכנזי, תרחיש אפשרי של בחירות רביעיות וכן פרשת 'המימד החמישי' שעלתה לאחרונה לכותרות, ואמר: "אני לא צריך להתכופף מול נאשם עם שלושה כתבי אישום נתניהו לא רוצה עימות, הוא רוצה ספין ואני לא מוכן להיכנס לזה. העיסוק בפרשה לא מקרי לחלוטין, אני יודע לסמוך על רשויות אכיפת החוק זה בעיקר לחץ פוליטי לידיעה תקשורתית. זה משרת את מי שזה משרת. הפעילות שלי הייתה תקינה לחלוטין ואני פתוח לכל בדיקה".

עוד טען גנץ ללחצים מצד מערכות המשטרה וטען "אני חושב שמפעילים לחצים ממערכת משרד המשפטים ומהמשרד לביטחון הפנים על הרשויות הרלוונטיות באופן שזה מספיק חזק בשביל שתצא ההודעה. מפעילים לחץ על אנשים שפועלים באירוע, הזה אני לא מכיר את השיחות בין הגורמים השונים אבל יש בהם די בשביל להרים ידיעה לתקשורת". 

עוד הוסיף כי הוא "מרגיש שלם עם העשייה שלנו ופתוח לכל בדיקה. אני מכיר את הבדיקה של מבקר המדינה זה תקופה ארוכה, אפילו שנים, ולא היה בה תמצית פלילית אפילו הכי קטנה לגביי ולגבי אחרים. אני לא חושב שיש פה עניין ולכן אני חושב שהדבר הזה יגמר בכלום. אני סומך על המערכת שתעשה את הבדיקה שלה ואני סומך עליהם, אני אומר את דברי האמת שלי". 

בצל מערכת הבחירות המתקרבת, מסתמנת כאמור חקירה פלילית בעניינה של חברת 'המימד החמישי', שבראשה עמד יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, זאת לאחר שהתפרסמה עליה ביקורת חריפה בדוח מבקר המדינה.

בימים אלה מסיימים בפרקליטות את איסוף הפריטים בחקירת החברה, וככל הנראה יומלץ לחקור פלילית גורמים שעבדו בה, שהציגו מצגי שווא לגורמים במשטרה. העבירה המסתמנת בתיק הזה, אם יימצאו מספיק ראיות, היא קבלת דבר במרמה. עם זאת, צוין כי נכון לשלב זה, אין כוונה לפתוח בחקירה פלילית נגד גנץ בעצמו.

בהמשך הראיון התייחס גנץ לסוגית האפשרות של בחירות רביעיות, ולשאלה האם ילכו לממשלת מיעוט בגיבוי הרשימה המשותפת, ענה גנץ כי "אני חושב שציבור מבין ואני מבין שגם מנהיגי המפלגות האחרות מבינים שבסופו של דבר הבחירות האלה צריכות להיות בחירות של הכרעה. זה או שאנחנו מנצחים בבחירות הקרובות או שאנחנו מוצאים את עצמנו נגררים לבחירות רביעיות. הציבור לא רוצה את זה. אני לא אצטרך את זה, אני מאמין שאני אהיה מספיק גדול ובשותפות עם שותפים אחרים אני אוכל להגיע גם לרוב ביחס לבלוק השני, אני מקווה שכאמור אחרי הבחירות אנשים יעמוד בראשם העניין הזה".

עוד במהלך הראיון התייחס גנץ להזמנתו לעימות לקראת הבחירות הקרבות, מצידו של יריבו הפוליטי, רה"מ נתניהו, ואמר" אני חושב שהעימות הזה לא ראוי, אני חושב שמדובר בסך הכול בספין שנועד להסיט את סדר היום מהמשפט שצפוי ב-17 לחודש.  הוא בעצמו 10 שנים נמנע מעימותים, שלא יספר סיפורים ויטיף לאחרים דברים שהוא לא עומד בהם בעצמו. הוא הולך למשפט, לעימות עם 333 אנשים, אני לא עובד בשביל הספין הזה. אני מדבר על כל התוכן איתכם וברשתות החברתיות. הכל אונליין, הכל מול המצלמות, אינני חושש משום דבר בתחום הוויכוחים". 

בנוסף, התייחס יו"ר כחול לבן בקצרה גם לפרשת פרסום הקלטות של גבי אשכנזי, מבכירי מפלגתו, ואמר כי "יש צפיפות גדולה בין הדברים האלה. בית המשפט הכריע שאין לפרסם לציבור כי יש חשיבות לחדרים סגורים. כל השאר -  נמצא שאיננו רלוונטי. יש עניין של ביטחון המדינה".