בעוד שמונה ימים יפתחו הקלפיות בבחירות לכנסת ה-23 ובשתי המפלגות הגדולות, הליכוד וכחול לבן, משקיעים מאמץ גדול בניסיון להכתיב את סדר היום.

לאחר שהבטחות הסיפוח ירדו מסדר היום באותה מהירות שבא עלו והשלום עם סעודיה ומדינות המפרץ טרם פרץ, מנסים בליכוד לנפח ככל האפשר את ממדי פרשת "המימד החמישי" ולהותירה במקום מרכזי בקמפיין הבחירות שלהם במטרה להסיט את תשומת לב הציבור מתיקי נתניהו ומפתיחת המשפט המצפה לראש הממשלה.

המטרה בליכוד, לצד הניסיון לשכנע את הציבור בכך שגנץ יכול להרכיב ממשלה רק עם הרשימה המשותפת, היא לנסות ולפגוע בדימוי של יו"ר כחול לבן כ"מיסטר קלין", ולהציגו כאדם שדבק בו רבב בעוד שגורמי אכיפת החוק והתקשורת עושים לו לכאורה הנחות סלב ומנסים לגמד את חלקו בפשרת "המימד החמישי" שבראשה עמד.

בליכוד לא מסתפקים בכך אלא גם מנסים לגזור גזירה שווה בין כתב האישום נגד בנימין נתניהו בשלוש פרשיות שונות, בגין הוא אמור להתייצב ב־27 במרץ בפני בית המשפט המחוזי בירושלים, לבין החקירה שהמשטרה אמורה לפתוח לאחר הבחירות בנוגע ל"מימד החמישי". המטרה היא כפולה. להציג מצד אחד את נתניהו כמי שנרדף על ידי רשויות האכיפה, התקשורת והשמאל בעוד גנץ זוכה ליחס מועדף.

כך למשל אמר אתמול השר אופיר אקוניס, מקורבו של נתניהו, כי על כל גורמי האכיפה לא לחכות עוד יום אחד ועליהם לזמן את בני גנץ לחקירה משטרתית ב"פרשה שהיא לכאורה חמורה ביותר ונוגעת בכספי הציבור".

בכחול לבן מנגד עושים מאמץ הפוך, למזער ככל האפשר נזקים בכל הנוגע לחלקו של בני גנץ בפרשת המימד החמישי ולנסות לשכנע את הציבור שאין מקום להשוות בין תיקי נתניהו לבין פרשה שלעת עתה גנץ אינו חשוד בה והחקירה מתמקדת בעובדים זוטרים. לצורך זה מנהלים בכחול לבן בימים האחרונים קמפיין של מלחמה בשחיתות.

בנוסף, כדי להדוף את המתקפה של הליכוד, התייצב גנץ באולפני חברת החדשות בסוף השבוע והצהיר כי אם יבחר לראש ממשלה ויוגש נגדו כתב אישום הוא מתחייב מיד להתפטר כמי שבא לומר "אני זה לא ביבי". הניסיון של שני הצדדים להכתיב את סדר היום הציבורי יימשך מן הסתם עד למועד נעילת הקלפיות בתום יום הבחירות.