בראי הזמן, כשייכתבו ספרי ההיסטוריה וכשייצאו אחת לשנה מדורי העיתונים הרלוונטיים בישראל אודות מאורעות שנת 2020, יש להניח שבתמונת השער, זו שמתחת לכותרת הראשית, תופענה שתי תמונות – אחת של נגיף הקורונה והשנייה של בנימין נתניהו. מתוך תמונתו של נתניהו ייצא חץ לכיוון תמונה נוספת, זו של אביגדור ליברמן ובתחתיתה שתי מילים בשם ביבי: "מודה לו". זאת, ללא קשר מה יהיה הרכבה של הממשלה שכולנו מקווים שתקום, ומהר, אך עם קשר לעובדה אחת פשוטה: אין מחיר שנתניהו לא היה מוכן לשלם היום כדי שליברמן יגיד לו כן, ויצטרף לממשלה צרה בראשותו.

כשילדיי היו קטנים והייתי מבקש מהם לעשות משהו חינוכי מעצבן שלא הכי הלהיב אותם, לשון המעטה, תמיד אמרתי להם: "עכשיו אתם כועסים, אבל יום אחד אתם עוד תודו לי על כך".

ליברמן פרסם במהלך מערכת הבחירות ארבע הבטחות מרכזיות, וכמי שלמד להכיר אותו היטב ולעומק במהלך שלושת החודשים האחרונים, הוא התכוון לכל מילה.

מהרגע שהסתיימו הבחירות ב 2/3, ליברמן פועל בנחישות לקיום ההתחייבות החשובה ביותר שלו – לא עוד מערכת בחירות, וגם עושה הכל לסיום עידן נתניהו. רק מצב החירום, בשל הקורונה, עשוי לגרום לליברמן – מתוך הגישה הממלכתית שלו, להסכים לממשלת חירום שתהיה זמנית בראשות ביבי. לגבי המשותפת, כל בר דעת מבין שליברמן לעולם לא יישב בממשלה עם המשותפת.

אחרי שיחלוף מצב החירום ונחזור לעולם שפוי יותר, בתקווה שכך, ברור יהיה שככל שביבי יפנים שליברמן נחוש, כך אולי ייפול האסימון בבלפור כדי שביבי יפרוש מרצונו, ובכבוד, וינצל את הזמן שהרוויח מדחיית משפטו, לטובת חתימת עסקת טיעון טובה מבחינתו, שתפטור את כולנו ממראות קשים של ראש ממשלה מושפל. אף אחד שאינו נגוע בשנאה מיותרת לביבי לא רוצה בכך, ובטח לא כשמדובר באדם שהוא כה רב זכויות, שעשה כל כך הרבה למען מדינת ישראל, תדמיתה, בטחונה ופיתוחה. זאת ועוד, אני הייתי מציע לכל חברי הכנסת להתאחד סביב קריאה נרגשת, בשקיפות, לנשיא המדינה, להעניק חנינה לנתניהו, ושיפרוש, בכבוד, עכשיו, או כשהקורונה תירגע.

כשתחלוף תקופת הקורונה ראוי יהיה שתוקם ממשלת אחדות לאומית ציונית עם יו"ר ליכוד אחר (אדלשטיין, ארדן, גלנט, סער או כץ), יחד עם כחול לבן - מאוחדת או לא, ישראל ביתנו, העבודה-מרצ וגשר. לדעתי האישית – גם החרדים צריכים להיות בממשלה הזו, אבל לקבל את קווי היסוד של ליברמן שהוסכמו גם על כחול לבן ומקובלים גם על רוב אנשי הליכוד.

ואם בבוא העת נתניהו יתעקש להשלות את עצמו שזה לא גשם זלעפות אשר ניתז על ראשו ויטעה לקוות שבכך תם ארסנל הרעיונות לזירוז סיום כהונתו, הוא כנראה יגלה שעדיין יש רעיונות יצירתיים – אך אז עלול לפספס גם את אופציית עסקת הטיעון ואולי גם את אופציית הקריאה הנרגשת לחנינה. 

לא מעט קולות דאגה נשמעים באשר לטיפול הממשלתי במשבר הקורונה. בבקשה – תפסיקו לחשוש שישראל לא תתקיים אם נתניהו לא יעמוד בראשה. אפילו מירי רגב, השרה לענייני אין תרבות, תגלה עד מהרה שלא רק שלנתניהו יש תחליף, אלא שיש לו תחליפים מעולים. 

תהיו רגע ריאליים ושימו בצד דעות ורגשות פוליטיים. היו בטוחים ששלושה רמטכ"לים של צה"ל, יחד עם ליברמן, אדם שמהיכרותי האישית אתו אומר בחוסר אובייקטיביות שאין לישראל עוד הרבה אנשים עם יכולת מנהיגות, שיקול דעת, קור רוח, ידע נרחב, יכולת קבלת החלטות וראייה ממלכתית-ציונית נרחבת כשלו, יידעו לנהל את משבר הקורונה ואת שאר האתגרים שמסביב – לא פחות טוב מנתניהו  וסביר שטוב ממנו, בעיקר במדינה שהתברכה ברופאים ובאחיות הכי טובים בעולם, ובמד"א הכי טוב בעולם – ששוב מתגלה בגדולתו.

אז לתשומת לב הקורא נתניהו, לא נפריע לך כרגע, אבל תתחיל להפנים בבקשה את מצבך ואתה תיווכח שיום אחד בעתיד עוד תגלה שלגלגל ההצלה שלך משנת 2020 קראו אביגדור ליברמן.

הכותב הוא יועץ אסטרטגי-תקשורתי, "פאר לוין תקשורת".
גילוי נאות – הכותב שימש בקמפיין האחרון כיועץ אסטרטגי אישי לאביגדור ליברמן.