גורמים במפלגת העבודה מעריכים הערב (ראשון) כי יו"ר המפלגה, ח"כ עמיר פרץ, עומד להצטרף לקואליציה ולממשלה וכי ח"כ איציק שמולי יצטרף אליו. פרץ הוזכר הערב כמועמד לתיק הכלכלה, בעוד שמולי צפוי להסתפק בתפקיד של סגן שר, על אף שגורמים בעבודה טוענים שפרץ דורש תיק נוסף גם עבור שמולי.

ח"כ מרב מיכאלי, המתנגדת למהלך, אמרה למעריב: "אדרוש לכנס את מוסדות המפלגה והצבעה דיגיטלית ואצביע נגד הממשלה. אני לא מפרה את הבטחותיי לבוחר". בנוסף, דרשה ח"כ מיכאלי דורשת מפרץ לזמן בדחיפות את ועידת מפלגת העבודה: "אני פונה אליך כי תפעל לכבד את עקרונותיה הדמוקרטיים של המפלגה ובהינתן שאי אפשר כרגע לכנס אותה פיזית, תנחה לכנס את ועידת מפלגת העבודה מרחוק לדיון והצבעה באמצעים טכנולוגיים על כוונתך להיכנס לקואליציית הנאשם".

זימון דחוף של ועידת מפלגת העבודה by maariv on Scribd

יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ, צייץ: "בסוף היום העגום הזה, צריך להגיד דבר אחד: הכל סביב מתפורר, הכל מסחרה, אבל מרצ לא בוגדת, לא עורקת, ותמיד נאמנה לערכים ולבוחרים שלה".

כאמור, ח"כ מרב מיכאלי הודיעה היום כי לא תצטרף לקואליציה והיא אף ערכה כנס חרום דיגיטלי בו קראה לעבודה "לא להצטרף לממשלת הנאשם נתניהו". בכנס השתתפו שרות ושרים לשעבר, חברות וחברי כנסת לשעבר מטעם המפלגה, פעילות ופעילים, חברות וחברי מפלגה והציבור הרחב תוך אמירה חד משמעית - אסור לחברות וחברי סיעת העבודה לחבור לנאשם נתניהו ולבלוק הימין הקיצוני שלו.

בפתח דבריה אמרה: "המצב הבריאותי הוא מצב חירום אמיתי, אבל המצב המסוכן יותר הוא המצב של הדמוקרטיה שלנו. אנחנו במצב שבו הממשלה והכנסת עצמה מפרות צווים של בית המשפט העליון, אנחנו המדינה היחידה שהשירות החשאי שלה עוקב אחרי אזרחיות ואזרחים ואנחנו המדינה היחידה שמתמודדת עם הקורונה על ידי השבתה מוחלטת של בתי המשפט. זאת הסכנה הגדולה ביותר ואסור לנו לתת לה יד. יש לנו הזדמנות אדירה לבנות מחדש את האלטרנטיבה, זאת ההזדמנות שלנו להחזיר את המפלגה הזאת להיות מה שיבנה את המדינה הזאת אחרי עידן נתניהו".

עוד הוסיפה: "עמיר פרץ הוריד את השפם שלו ואמר שלא ישב עם נתניהו. אנחנו עדיין מאמינות ומאמינים לעמיר, אני עדיין מאמינה לעמיר וקוראת לו כאן: "אסור לתת יד להרס של מדינת ישראל הדמוקרטית, כי לא תהיה לנו מדינה אחרת".