הליכי המשא ומתן נתקלים בקשיים: לאחר סבב משא ומתן האינטנסיבי, היום (שני) בשעות הבוקר חלה הפוגה בשיחות להקמת הקואליציה. הסיבה הרשמית לכך, תלויה בנגיף הקורונה. עם זאת, בימין טענו כי הדיונים נתקעים בשל גנץ וחבריו, להם, לדבריהם, יש "תיאבון גדול מידי בהתחשב למספר המנדטים שהם מביאים לקואליציה המסתמנת". כמו כן, מפלגת ימינה הפעילה לחץ אדיר על בנימין נתניהו כדי לשפר את ההצעה.

על פי התוכנית, ימינה תקבל תיק בכיר בנוסף לתיק הקטן יותר. שר הביטחון נפתלי בנט התעקש על קבלת תיק האוצר, ובסביבת נתניהו טענו כי תיק האוצר מיועד לישראל כ"ץ ,שככל הנראה יעזוב את משרד החוץ עם הקמת הקואליציה.

בתוך כך, חברי סיעת ימינה בכנסת שיגרו היום מכתב לרה"מ נתניהו . תחת הכותרת "קביעת קווים אדומים לממשלת אחדות על ידי הבלוק".  בפנייה מדגישים אנשי ימינה כי הם " מוטרדים מאוד מהפרסומים בתקשורת הימים האחרונים על מה שנראה כמו מכירת כל הערכים והנכסים החשובים לימין לשבעה עשר המנדטים שמביא איתו ח"כ בני גנץ לממשלה". 

בנט וחבריו לסיעה ביקשו מנתניהו  לקבל בהקדם הבהרות לחששות שהועלו בפנייתם ולקבוע מנגנון היוועצות וקבלת החלטות משותפת בטרם ייסגרו הסכמים בלתי הפיכים מול ח"כ בני גנץ שיעמידו אותם בפני עובדות מוגמרות. בין שורות המכתב טמון גם האיום : " לא בטוח שנוכל לחיות עם העובדות האלה בממשלה וממילא כחלק מבלוק הימין." בימים האחרונים ראשי ימינה רומזים כי הם שוקלים להישאר מחוץ לקואליציה המתגבשת ודורשים בנתניהו להתחשב בשותפיו לגוש ולשפר את ההצעה.

בתוך כך, נראה כי בגוש השמאל מסתמן משבר נוסף לאור הדיווחים על קבלת התיקים של יו"ר העבודה עמיר פרץ וח"כ איציק שמולי, ומסתמן כי האיחוד בין העבודה-מרצ עומד בפני צומת דרכים שסופה פיצול.

ח''כ עמיר פרץ במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)
ח''כ עמיר פרץ במליאת הכנסת (צילום: דוברות הכנסת, עדינה ולמן)

יו״ר מרצ, ח״כ ניצן הורוביץ, הבהיר מוקדם יותר היום כי אם מפלגת העבודה תערוק לממשלת נתניהו, מרצ תיפרד ממנה באופן מיידי ותקים סיעה עצמאית. "פרץ ושמולי ימעלו באמונם של מאות אלפי בוחרים אם יפרו את ההתחייבותם שלא לשבת תחת הנאשם מבלפור.  אם מפלגת העבודה תעשה את המעשה החמור והמביש ותצטרף כסרח עודף לממשלה של נתניהו, מרצ תבקש מהוועדה המסדרת להיפרד ממפלגת העבודה, שמשליכה את ערכיה לפח, ותחזור להיות סיעה עצמאית", איים הורוביץ.

עוד הוסיף כי "זו לא ממשלת אחדות. אל תמכרו לנו את האשליה הזו. זו ממשלת שחיתות, ממשלת ג׳ובים, ממשלת סיפוח, ממשלת גזענות. הנהגת העבודההתחייבה בפנינו ובפני הבוחרים שלא תתפתה להצעות לתיקים, שלעולם לא יישבו תחת הנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. קראנו למצביעים לבחור באמת שלהם, וכך עלינו לנהוג עכשיו".