מסיעת הליכוד וכחול לבן נמסרה היום (שישי) הודעה משותפת לפיה ראש הממשלה ויו"ר הסיעה, בני גנץ, נפגשו היום במטרה לקדם את המשא ומתן להקמת ממשלת חירום לאומית. השיחה התקיימה כשעה וחצי לפני כניסת שבת והגורמים ציינו כי הייתה "עניינית וטובה והושגו בה הבנות והתקדמויות". בנוסף, מסרו, השניים הנחו את צוותי המשא ומתן לנסות ולהביא בהקדם האפשרי לסיכומים שיאפשרו הסכם קואליציוני בין כחול לבן לליכוד. 

לאור ההודעה על כך ששר הבריאות ליצמן ורעייתו נדבקו בנגיף הקורונה, והעובדה כי נתניהו נכנס לבידוד ביתי בעקבות כך, הפגישה בין השניים נערכה בהתאם להנחיות הבידוד, כאשר השניים הקפידו לשמור על מרחק זה מזה, בעוד רה״מ ישב במשרדו עם חלונות פתוחים, ואילו גנץ ישב בריחוק ממנו, בהתאם לכללים.

מוקדם יותר כתב יו"ר כחול לבן, בני גנץ, כתב בעמוד הפייסבוק שלו על המאמצים במו"מ להקמת ממשלת חירום. "מאז קבלת המנדט אני עוסק בדבר אחד - הקמת ממשלת חירום לאומית שתילחם בקורונה, תשמור על הדמוקרטיה בישראל, תסייע לכלכלה בדגש על העצמאים והמפוטרים ותוציא את ישראל לדרך חדשה ומאוחדת", כתב גנץ.

"נכון להיום, ניתן לומר שהגענו להסכמות ברוב הנושאים שיבטיחו בראש ובראשונה את שמירת החוק ושלטון החוק. רוב הדברים הבשילו לכדי סיכום ואני יכול להבטיח לכם שלא יהיה אדם אחד במדינה שלא ירגיש את השינוי לאחר שניכנס לממשלה. יחד עם זאת, ישנם מספר נושאים מהותיים וקריטיים שנמצאים בדיונים. לנוכח גודל השעה, ברור לכולנו שאין אלטרנטיבה אחרת לאף אחד מהצדדים ולמדינת ישראל דרושה ממשלה", הוסיף. 

לסיכום כתב: "אני יודע שכמה ימים לפני ליל הסדר ישנה תחושה של חוסר ודאות, אבל אני יכול להבטיח לכם שאני עושה את הכל אבל הכל כדי שנקבל פה ממשלה טובה ויציבה, במקום בחירות רביעיות שיעלו מיליארדי שקלים שפשוט אין למדינה להוציא. לא נוותר על עקרונותינו, אבל נעשה הכל כדי שזה יקרה לטובה ובמהרה- כי עת צרה היא לישראל". 

מוקדם יותר הבוקר פגשו גנץ ורעייתו תומכים שהגיעו לביתם. "יצאתי הבוקר להודות באופן אישי לתומכים שהגיעו לביתי וקראו להקים ממשלת חירום לאומית" , כתב גנץ והוסיף: "אמרתי להם תודה מעומק הלב וביקשתי מהם לשוב הביתה בשלום, ולשמור על עצמם ועל יקיריהם". 


בהמשך, הפגינו מול ביתו של גנץ פעילי 'שלום עכשיו' מפגינים מול הבית של גנץ בראש העין, שדרשו ממנו להתחייב למנוע כל יוזמה לסיפוח חד צדדי בממשלה שתוקם ו-"להטיל וטו על נושא זה בקווי היסוד ובהסכמים הקואליציוניים".