גורמים במפלגת יש עתיד תוקפים היום (שני) את מפלגת כחול לבן על הדיווחים על חוק חסינות חדש כחלק מהליכי המשא ומתן להקמת הממשלה. יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "אני לא מוכן להאמין שכחול לבן יתנו לביבי חוק חסינות. אין דבר כזה 'פסקת התגברות לבג״ץ'. לפחות תקראו לזה בשם האמיתי של זה: חוק חסינות לביבי. הדבר שהוא רצה כל הזמן ואפילו בימין לא נתנו לו".

חבר הכנסת מטעם יש עתיד, יואב סגלוביץ, התייחס גם הוא לסוגייה וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי " "אם אכן במו״מ הקואליציוני דנים בפסקת ההתגברות, לא מדובר בכניעה,  מדובר בהובלה מודעת של מיטוט שלטון החוק ומתן חסינות לנאשם. גנץ, אתה הולך להיות בתפקיד בכיר בארגון פשיעה". 

ח"כ יאיר גולן מטעם מרצ כתב בפייסבוק: "אנו שותקים אך הזעם מצטבר בדירות קטנות, בחדרים, במרפסות, בגינות ציבוריות, בכבישים ריקים, בשבילי שדות. זעם כבוש אך נוכח. זעם על נבחרי ציבור נכלוליים, על תרבות של רמיה ושקר, על הבטחות לשינוי שהתפוגגו, על אמירות נחרצות שהוכחו כריקות . עכשיו אנחנו שותקים. עכשיו הזעם מצטבר. מחר נפעל במלוא הכוח".

חה"כ בועז טופורובסקי כתב כעת בחשבון הטוויטר:"עכשיו במו״מ בין כחול לבן לליכוד- חוק עוקף בג״צ לנתניהו. כלומר, חסינות לביבי בפני משפט. זה כאילו הליכוד מקיים מו״מ עם עצמו!".

מוקדם יותר, נרשמה אופטימיות בקרב גורמים בליכוד, פחות מ-24 שעות להחזרת המנדט של גנץ לכנסת. במפלגתו של נתניהו הביעו אמונה שניתן להגיע עד סוף היום להבנות עם כחול לבן בנוגע להקמת ממשלת אחדות, כך אמרו היום (שני) גורמים במפלגה למעריב אונליין. אותם גורמים ציינו כי עדיין מחפשים "נוסחה גואלת" לנושאים שלגביהם ישנה מחלוקת.