כשברקע מתמשך מאבק משרדי הממשלה בנגיף הקורונה, הערב (חמישי) החלה פגישתם של צוותי שתי המפלגות הגדולות בכנסת, כחול לבן והליכוד, במטרה להגיע להסכמות הדדיות סביב הרכבת ממשלת אחדות. הפגישה מתקיימת במעונו הרשמי של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברחוב בלפור שבירושלים.

כאשר יסתיימו דיוני המשא ומתן בין נציגי המפלגות, ובמידה ויניבו התקדמות משמעותית כלשהי במגעים, תיבחן האפשרות לפגישה אישית בין שני ראשי המפלגות, ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו״ר כחול לבן בני גנץ, שאיבד אמש את המנדט שניתן לו להרכבת ממשלה בישראל.

גורמים בכחול לבן מסרו כי הם מטילים ספק מסויים בנכונותו של נתניהו להגיע להסכמות, ונערכים לאפשרות בה השיחות הצפויות להימשך בסוף השבוע ייתקעו או יגיעו למבוי סתום - מה שיוביל להנעה מחודשת של הליכי החקיקה בכנסת נגד המשך כהונתו של נתניהו כראש הממשלה כבר ביום שני הקרוב.

נתניהו וגנץ נפגשים עם הנשיא ריבלין (צילום: קובי גדעון, לע''מ)
נתניהו וגנץ נפגשים עם הנשיא ריבלין (צילום: קובי גדעון, לע''מ)

מנכ"ל בית הנשיא, הראל טובי, הסביר במכתב ששלח לנציגי הליכוד, ישראל כ"ץ ויריב לוין, מדוע לא הטיל הנשיא ריבלין את המנדט להרכבת הממשלה על נתניהו אלא החזירו לכנסת: "נוכח תמונת המצב לפיה בשלב זה לאף אחד מהמועמדים אין תמיכה של רוב חברי הכנסת, הנשיא אינו רואה אפשרות להרכבת ממשלה, ולפיכך הוא מעביר את תהליך הרכבת הממשלה לכנסת".

כאמור, מוקדם יותר היום, נשיא המדינה, ראובן ריבלין, הודיע ליו"ר הכנסת וכחול לבן, בני גנץ, כי הוא מעביר את המנדט להרכבת הממשלה לכנסת, זאת עקב כישלון המו"מ בין מפלגתו לליכוד. צוותי המשא ומתן של הליכוד וכחול לבן נפגשו אמש במעון ראש הממשלה בירושלים כדי לנסות להגיע להסכמה על הקמת ממשלת חירום לאומית. הצוותים נפגשו בצאת החג ושוחחו במשך מספר שעות כאשר המנדט שניתן ליו"ר כחול לבן בני גנץ תם בלילה שבין רביעי לחמישי בחצות, וזאת, מבלי שהצדדים הגיעו להסכם.