שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון קיים הערב (חמישי) ראיון בשידור חי במהדורת ״חדשות 12״ - כשבוע לאחר פירוק רשימת כחול לבן המאוחדת, וכשברקע המגעים לאחדות בין נתניהו וגנץ. יעלון, לשעבר מספר 3 ב״כחול לבן״ בראשות גנץ וכיום מספר 2 בסיעה המשותפת "יש עתיד-תל"ם" יחד עם ח״כ יאיר לפיד, תקף את התנהלות יו״ר מפלגתו והרמטכ״ל לשעבר: ״בנסיבות הקיימות, בני גנץ לא יכול להיות ראש ממשלה, אינני סומך עליו״.

שר הביטחון לשעבר ויו״ר תל״ם נשאל האם הוא עדיין עומד בקשר אישי עם שותפיו לשעבר למפלגה, חברי הכנסת בני גנץ וגבי אשכנזי, ואמר: ״אנחנו מדברים ומתעדכנים, אנחנו לא בנתק ובהחלט ממשיכים לעבוד ביחד". עוד הוסיף: "בני גנץ חשב בתמימותו שהוא נכנס מתחת לאלונקה אבל הוא מוצא עצמו כקורבן בפני נוכלות צינית - נתניהו מעוניין אך ורק במניעת ההליך המשפטי נגדו״.

עוד אמר יעלון: ״אני מקווה שהוא לאט לאט מבין לאן הוא נקלע. אני אומר זאת בצער - בנסיבות הקיימות בני גנץ לא יכול להיות ראש ממשלה. מה שקורה כאן זו קריסה מוחלטת. אם במקום לעסוק בקורונה הוא נותן חסינות לנתניהו באמצעות פסקת ההתגברות, אז אין מקום לדבר על ממשלה בהובלה שלו".

יאיר לפיד ומשה יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
יאיר לפיד ומשה יעלון (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לשעבר שב והדגיש כי הוא ושותפו לסיעה, ח״כ יאיר לפיד דוחים בשאט נפש את אופציית הבחירות הרביעיות, ברקע הצעת החוק שהגישו היום לכנסת: "אנחנו נגד בחירות נוספות ומיותרות, העלנו היום הצעה להקפאת ההליך הפוליטי בישראל, בין היתר כדי למנוע מצב שמניעים פוליטיים יגררו את ישראל למערכה נוספת בקלפי".

כמו כן, התייחס יו״ר תל״ם לחברי הכנסת צבי האוזר ויועז הנדל, אשר מנעו הקמת ממשלת מיעוט כאשר היו כפופים לרשימה המאוחדת: "לא מתחמק מאחריות, בעיניי התנהלותם של האוזר והנדל היא בעייתית. יכולנו כבר להקים ממשלת מיעוט. תקפו אותי על זה שאנחנו מסתמכים על הרשימה המשותפת – כשבפועל היינו זקוקים להם לצורך הצבעה אחת בלבד, שמטרתה להוציא את הנאשם מבלפור".