הקואליציה החדשה גיבשה היום (רביעי) את מסמך דרכי עבודת הממשלה, המחייב את כל הסיעות שעמן יחתמו סיעות הליכוד וכחול לבן על הסכם קואליציוני. בסעיף הראשון של המסמך נכתב כי "הקואליציה רשאית לצרף חברי כנסת מסיעות אחרות שנקשרו עם הקואליציה בהסכם פוליטי".

על פי המסמך "הקואליציה תפעל מתוך אחריות משותפת ותתמוך במכלול פעולותיה של הממשלה מחוץ לכנסת, בכנסת בועדותיה ובמוסדותיה, בביצוע מדיניותה על פי קווי היסוד ועל פי החלטותיה". כמו כן נאמר כי הקואליציה תצביע בעד הצעות החלטה, בעד הצעות חוק שיוגשו מטעם הממשלה או יזכו לתמיכתה. הקואליציה תצביע נגד הצעות העומדות בניגוד לעמדת הממשלה.

יו"ר הקואליציה יתחלף ברוטציה. ב-18 החודשים הראשונים יכהן בתפקיד ח"כ שאניו שר או סגן שר, מטעם הליכוד ויו"ר סיעת כחול לבן, שאינו שר או סגן שר, יהיה ממלא מקומו. בתום 18 החודשים הראשונים יכהן יו"ר סיעת כחול לבן כיו"ר הקואליציה. בכל הקשור לפעילות הקואליציה וליישום סדרי עבודת הקואליציה, תוקם וועדת שניים שתכלול את יושב ראש הקואליציה ואת ממלא מקומו. הועדה תתכנס לפחות אחת לשבוע, ובה יסכמו ביניהם יו"ר הקואליציה וממלא מקומו בענייניה השוטפים של הקואליציה.

דרכי עבודת הקואליציה ה-35; ... by maariv on Scribd

הנהלת הקואליציה תכלול את יושבי ראש הסיעות השותפות לקואליציה והיא שתחליט על עמדות הקואליציה בכנסת, בועדותיה ובמוסדותיה. עוד נקבע במסמך כי חבר קואליציה לא יוכל לקדם הצעת חוק פרטית לדיון והצבעה בלא אישור מטעם הנהלת הקואליציה, וכמו כן לא יקדם הצעת חוק העומדת בסתירה להסכמים הקואליציוניים אלא בהסכמת כל מרכיבי הקואליציה. כח ההצבעה בישיבות הנהלת הקואליציה יחולק שווה בשווה בין גוש הליכוד לבין גוש כחול לבן. במקרה של שיוויון קולות ליו״ר הקואליציה יהיה קול מכריע.

לגבי משמעת קואליציונית סוכם כי כל חברי הקואליציה יהיו חייבים במשמעת כזאת. אם יוודע כי בהצבעה בועדה בכוונת ח"כ להפר את המשמעת או יוחלף על ידי סיעתו בח"כ אחר בטרם ההצבעה האמורה. עם זאת ראש הממשלה רשאי בתיאום ובהסכמה עם ראש הממשלה החלופי להעניק חופש הצבעה לסיעה השותפה בקואליציה, או לחבר הכנסת הנמנה עם הסיעה הקואליציונית.

סעיף נוסף במסמך קובע כי הנהלת הקואליציה לא תדון ולא תאשר העלאתה במליאה, או קידומה של הצעת חוק שיש בחקיקתה עלות תקציבית של מעל 5 מיליון שקלים, בלא שיקבלה אישור מיו"ר ועדת השרים לחקיקה.