מגיב לביקורת: חה"כ גבי אשכנזי התראיין הערב (שבת) בפגוש את העיתונות בערוץ 12, והתייחס להליכי המשא ומתן להקמת הממשלה. "רצינו להחליף את הממשלה - אך התוצאות הפוליטיות לא איפשרו לאף אחד להקים ממשלה. אני משוכנע שרוב הציבור רוצה אחדות. בחירות רביעיות הן מחשבה בלתי נסבלת. הדבר הזה לא קל לנו, זה נורא קשה לי אבל לקואליציה יש מחיר", אמר.

"אני מבין את האכזבה של הציבור, אני מבין את השבר. פרויקט כחול לבן היה דבר מדהים, ולא אנחנו פירקנו אותו. אנחנו בוחרים את הבחירה הנכונה. התפשרנו. לא נאייש את כל התפקידים ואת כל השרים. אנחנו לא צריכים מעון, גנץ אמר שיתגורר בביתו בראש העין, וזה לא מעט", הוסיף.

כשנאלץ להתמודד עם הביקורת בנוגע לגודל הממשלה העתידית שתוקם, ציין: "בסוף הממשלה תהיה קטנה יותר. את יודעת כמה משרדים יש עכשיו בממשלה? יש 30, אנחנו נוסיף על זה אחד, וגם אותו נוריד. לא נאייש את כל תפקידי השרים, לא במקרה יש בהסכם שנחתם מנגון קיזוז. אך אני מקבל את הביקורת".

בני גנץ, גבי אשכנזי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)
בני גנץ, גבי אשכנזי (צילום: הדס פרוש, פלאש 90)

בהמשך התייחס אשכנזי להצעת ההקפאה של של חה"כ לפיד, שתוכל לשתק את המצב הפוליטי בישראל על ידי החלטה של איסור על הנשיא להטלת התפקיד להרכבת הממשלה על מועמד כלשהו למשך שישה חודשים, וביקר: "זה לא מובן לי. אומרים לחכות חצי שנה, אבל בעצם מדובר ב-9 חודשים עד שהולכים לבחירות. אומרים בעצם לתת לנתניהו עוד חצי שנה. בעוד שלושה חודשים יהיה תקציב בהקפאה. אני רואה בהצעה כזו פשוט כניעה. דגל לבן. אני גולנצי'ק, לא מרים דגלים לבנים".

"אני לא משוכנע שלחוק הזה היה 61 כי לא כולם היו תומכים בו. אני אומר לך שלא יהיה לזה רוב בחקיקה. לבחירות הבאות זה לא היה מונע ממנו לרוץ. זו לא דרך. אני חושב שבכלל לא צריך להגיע לשם. חשבתי בבחירות הקודמות שצריך ללכת לאחדות ואמרו שננצח אותו בבחירות ג' וראינו מה קרה", הסביר.

"החוק היום מאפשר לראש הממשלה להישאר בתפקידו עד דין חלוט ויש להזכיר את זה. יש פשרות כואבות ואני עדיין חושב שזו הבחירה הנכונה למדינת ישראל, לא וויתרנו על הדגלים הדמוקרטים שלנו, יש פה הרבה הישגים. אין פה חקיקה שלא תהיה מוסכמת. בחצי שנה הראשונה נתעסק רק בקורונה. כל חקיקה שתהיה בהסכמה נעשה", הוסיף ביחס לתכניות לעתיד.