"הממשלה הזו לא צריכה לקום": יו"ר יש עתיד, חה"כ יאיר לפיד התייחס היום (ראשון) במהלך מסיבת עיתונאים לניהול המשבר בכלכלה בצל משבר הקורונה, בדגש על סיוע לעסקים עצמאיים. כמו כן, נדרש לסוגיית פירוק כחול לבן ותקף בחריפות את שותפיו לשעבר לצמרת המפלגה:"הגיע רגע האמת, וברגע האמת, הם קרסו. היות וכך, הם לא מתאימים להנהגה, ובני גנץ לא מתאים להיות ראש הממשלה". 

בפתח דבריו התייחס כאמור להתנהלות הממשלה בצל התפשטות הנגיף, ואמר: "הכלכלה לא יכולה לעצור, היא צריכה להמשיך לנוע. העצמאיים נלחמים בשתי מלחמות: מלחמת הישרדות על חייהם ומלחמת התשה מול הממשלה. התכנית של הממשלה היא כישלון חרוץ, זו ביורוקרטיה שאף אחד לא מוצא בה את הידיים והרגליים".

"מ-20 מיליארד שקל של אשראי בנקאי לא מוצה אפילו 10 אחוז. גם העדכון שפורסם אתמול לא יציל את העצמאיים. איך מענק חד פעמי יציל את מפעל חייהם? אנשים שמשלמים מיסים, שנתנו למדינה את החיים שלהם. הם אמורים לשלם באמצע מאי מע"מ וביטוח לאומי -מאיזה כסף?", המשיך.

לפיד מפגין עם העצמאים (צילום: אלעד גוטמן)
לפיד מפגין עם העצמאים (צילום: אלעד גוטמן)

עוד הוסיף ותקף את התקנות שנקבע וציין כי "ש דבר שנעלם לגמרי מהוכנית הממשלתית: תמריצים לחזרה לעבודה. לעסק שיחזור יש המון מכשולים, זה לא רק לבוא ולפתוח את המנעול. יש הגבלות קורונה שאומרות שהמחזור יהיה נמוך בהרבה. אם לא יפצו אותם הם יפטרו חצי מהעובדים במקרה הטוב. אין להם מושג מה הולך לקרות. אין מנהיגות ואופק כלכלי". 

בהמשך, נשאל מדוע שיתף פעולה עם יו"ר כחול לבן, בני גנץ, אותו הוא מגנה כעת בחריפות בהזדמנויות שונות, וענה כי "הגיע רגע האמת, וברגע האמת הם קרסו. היות והם קרסו, הם לא מתאימים להנהגה, ובני גנץ לא מתאים להיות ראש הממשלה". 

בני גנץ, יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)
בני גנץ, יאיר לפיד (צילום: פלאש 90)

בהמשך הרחיב ואמר: "עשיתי חשבון נפש, מול המצלמות אמרתי לעם ישראל שיכול להיות שגנץ ואשכנזי לא היו צריכים להוביל ובוודאי שהם לא צריכים להוביל הלאה. להיות שר זה תפקיד שכלול בלחצים ובלחץ הראשון הם קרסו. אני שמח על ההזדמנות להפריך שקר. אנשי חוסן לישראל אומרים "לפיד דחף לבחירות רביעיות", זה לא נכון". 

עוד התייחס לחוק ההקפאה ביוזמתו, ואמר כי "מונח על שולחן הכנסת חוק שהיה מונע בחירות רביעיות - החוק שמונע מנאשם לקבל את הרכבת הממשלה. מדובר בתוכנית ב', ללכת למתווה ההקפאה. היינו מעבירים תקציב לקורונה וזה היה מציל את מדינת ישראל מהקמת ממשלה של 36 שרים ו-16 סגנים ומזכירים ומזכירות וחנפנים וחנפניות. לא רק על הנושא של ראש ממשלה עם כתבי אישום הם ויתרו - על הכל הם ויתרו. פרץ וסמוטריץ' יהיו אלה שיקבעו בענייני דת ומדינה, ובעניינים הכלכליים אין להם שום השפעה".

יאיר לפיד  (צילום: צילום מסך)
יאיר לפיד (צילום: צילום מסך)

"היו פה שני סטים של חוקים. חוקים שאומרים שאדם עם כתבי אישום לא יכול לכהן כראש ממשלה, לא משנה מי האדם, מול חוקים שהופכים את השחיתות לחוקית. זה מצחיק ששמים את שניהם במשוואה. נתניהו רוצה להספיק למנות מה שיותר שופטים לעליון שיספיקו לדון בערעור שלו במשפטו. נתניהו הגיעה למסקנה שאם ישראל תישאר דמוקרטיה הוא יגיע לבית סוהר", תקף. 

לסיום, חתם לפיד את דבריו ואמר "הממשלה הזו לא צריכה לקום. אם היא לא תקום, אז צריך ללכת להקפאה של שישה חודשים שבה נתמקד רק בטיפול במשבר הקורונה. אין לאף אחד במדינת ישראל זמן ועניין להתעסק בפוליטיקה. הילדים שלנו יראו בטלוויזיה ראש ממשלה עם כתבי אישום שהולך בבוקר לבית משפט, הם יראו סחטנים פוליטיים ואנשים שלא עמדו בהבטחות שלהם".