המועמדים לתיק הבריאות: הדיונים בנוגע לחלוקת התפקידים בממשלה המתהווה, תפסו היום (שלישי) תפנית כשגורמים בכחול לבן הודיעו כי אחד מהמועמדים המובילים למשרד הבריאות הוא ד"ר מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי גליל שבנהריה

כזכור, השר הנוכחי, יעקב ליצמן, הודיע לפני כשבועיים שהוא עוזב את תפקידו עבור תפקיד שר במשרד השיכון והבינוי, מה שהוביל לכחול לבן להתעקש על קבלת התיק. עם זאת, חה"כ גבי אשכנזי סירב להצעה לקחת על עצמו את התפקיד, ואיש מחברי המפלגה האחרים לא הביע בה עניין. 

מתן התפקיד לברהום תאפשר לכחול לבן להדק את אחיזתה במשרד, וגם תגשים את חזונו של יו"ר המפלגה, בני גנץ, לאיוש תפקיד בכיר בידי נציג מהמגזר הערבי. בהרום מאייש את תפקיד מנהל בית החולים משנת 2007, אז הפך למנהל הערבי הראשון של בית חולים בישראל.

בנימין נתניהו ויעקב ליצמן במסיבת עיתונאים (צילום: מרק ישראל סלם)
בנימין נתניהו ויעקב ליצמן במסיבת עיתונאים (צילום: מרק ישראל סלם)

זמן קצר לאחר מכן, הוא הפך לדובר ונואם מבוקש ברחבי העולם, ודיבר בפתיחות על טיפול ב-3,000 פליטים סורים בין כתלי המרכז הרפואי בין השנים 2013 ל-2019. נכון לעת הזו, הוא לא פסל את קבלת התיק על הסף.

"איש לא פנה אלי בנוגע לאיוש המשרה, כל האופציות נותרו פתוחות נכון לרגע זה", אמר למקורות בג'רוזלם פוסט. בכחול לבן מתכוננים להתחיל לפנות למועמדים לקבלת תיק הבריאות החל מיום חמישי הקרוב. 

מעבר לברהום, נשקלו לתפקיד שני מנהלי בתי חולים אחרים, מנהל בית החולים שיבא, יצחק קרייס, שהיה מקורב לגנץ ולאשכנזי במשך שנים, עוד מימי שירותם הצבאי, אך הוא ויתר על המשרה משום שהעדיף להמשיך בתפקידו הנוכחי במרכז הרפואי. שם נוסף שהוצע הוא רוני גמזו, יו"ר המרכז הרפואי סורסקי בתל אביב.