חברי רשימת ימינה התכנסו היום (ראשון) לישיבת סיעה במשכן הכנסת. בישיבה הוצגה תמונת המצב ביחס לכניסת המפלגה לממשלה וכן ההחלטה להיות באופוזיציה, עליה הודיעו מוקדם יותר בימינה.

בישיבה הוסכם, על דעת כל חברי הרשימה, כי לאור חוסר הרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו לראות את ימינה בקואליציה, ולאור הדרתה של הציונות הדתית ממוקדי ההשפעה וממקום מרכזי בממשלה המתהווה, הדבר הנכון הוא לשרת את הציונות הדתית והציבור הישראלי מהאופוזיציה.

מימינה נמסר: "אין לנו עניין בג׳ובים ותארים ללא כל השפעה. לאחר שנים שהצלחנו להשפיע בממשלה, נתניהו מרחיק אותנו מהגה ההשפעה ומייעד אותנו לספסלים האחוריים, נטולי כל השפעה. יידע נתניהו, שמי שמפקיר שותפים נאמנים כאשר הוא בימים טובים, לא ימצא אותם לצידו בימים סגריריים. ימינה תיבנה מהאופוזיציה, תציג תכניות נועזות בתחום המדיני, הבטחוני, הכלכלי והיהודי. בעוד שנה וחצי המשחק בימין ייפתח וימינה תהווה אלטרנטיבה ימנית אמיתית. על פירוק הבלוק חתום נתניהו".

ישיבת ימינה (צילום: ללא קרדיט)
ישיבת ימינה (צילום: ללא קרדיט)

שר הביטחון, נפתלי בנט, אמר במהלך ישיבת הסיעה כי "נתניהו החליט לפרק את גוש הימין – להערכתי הוא יצטער על זה". לדבריו הצטרף השר סמוטריץ', שאמר כי "הליכוד משדר לנו באופן הכי ברור שהם לא רוצים אותנו בקואליציה.

שר החינוך, רפ פרץ הוסיף: "בממשלה כזו לא יהיו לנו כלי השפעה איתם נוכל לקדם את הערכים שלנו". על דבריו אלו, המשיך סמוטריץ' ואמר כי "שנתיים באופוזיציה יחזירו את ימינה לימי הזוהר של 12 מנדטים". 

חה"כ איילת שקד התייחסה לנושאים הנידונים בישיבה בסיומה, ואמרה: "בישיבת הסיעה כל אחד אמר את דעתו. כמו שזה נראה עכשיו לצערנו נתניהו מעוניין בפירוק הבלוק. רצינו להיות חלק מהקואליציה, חלק משפיע ולנסות לקדם את מה שקידמנו עד היום אבל כרגע זה לא נראה שזה מתאפשר. אין שום רצינות מצד הליכוד ומצד נתניהו. עד עכשיו לא קראו לנו למו"מ רציני, זה אבסורד". 

"כשהליכוד רוצה משהו הוא יודע לקרוא לנו לחדר ולהגיד: לא יוצאים עד שמגיעים להסכמה. פעם בשבוע יש איזו הבלחה של שיחת טלפון עם זריקה של הצעה, שכבר חודש שלם זו בדיוק אותה ההצעה. לא ככה מנהלים משא ומתן. זה הרבה יותר מתיקים. הוועדה למינוי דיינים, הראשות שלה עברה לש"ס , זה נראה לכם הגיוני? פעם שעברה הייתה הסכמה שבראש הועדה יעמוד שר ניטרלי מהליכוד", הוסיפה שקד. 

"הפעם העבירו את ראשות הועדה לש"ס מבלי בכלל לעדכן אותנו. את הרשות להסדרת ההתיישבות הבדואית בנגב העבירו לשמאל, על ועדת חוקה אף אחד לא מדבר איתנו. הציעו לנו את ראשות הועדה לפניות הציבור. לא ככה מנהלים משא ומתן עם שותף", הטיחה. 

עוד הוסיפה כי "אין צורך בשלוש מפלגות באופוזציה צריך להתאחד למפלגה אחת. זה בעוכרינו. צריך מהלך מהיר למפקד גדול ופריימריס במפלגה אחת".